Gerdab.IR | گرداب

آیا مایکروسافت دنبال تحولی عظیم در دنياي رایانه‌هاست؟

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

هدف کینکت به‌ کارگیری حرفه‌ای کاربران از برنامه پاور پوینت، Word و Excel است. برای مثال می‌توانید در هر یک از واحدهای موجود در Excel زوم کنید یا در Word با حرکت دست کلمات را بنویسید و چیزی طراحی کنید.

گرداب- اوایل امسال شرکت مایکروسافت "Kinect" را برای ویندوز معرفی کرد. ویرایشی از آنچه که قبلا برای Xbox ساخته شده بود که با ویندوز 7 و 8 کار خواهد کرد.

البته ما این ابتکار را مدیون هکرهایی هستیم که ساختار آن را متناسب با PC تغییر دادند و برنامه‌ خود را برای آن نوشتند. بسیاری از برنامه‌های نوشته شده برای Kinect، در زمینه‌ استفاده از تکنولوژی حرکتی در زمینه‌های صنعتی، آموزشی و یا محیط کاری هستند. بعضی از این برنامه‌ها کارآیی بالای دارند، مانند برنامه‌های مربوط به تله کنفرانس که با استفاده از Kinect کاربران را در اندازه‌های واقعی نشان می‌دهد.

شرکت مایکروسافت از این اقدام پشتیبانی کرد و برنامه‌نویسان را تشویق به ساخت برنامه‌هایی غیر از بازی برای ویندوز کرده و ابزاری را برای نوشتن برنامه در اختیار آن‌ها قرار داده است.

به طور کلی کینکت بالای صفحه نمایش، در جهتی که دوربین و حسگر آن رو به کاربر باشد قرار می‌گیرد. اندازه‌ آن مانند کینکت معمولی است و اصلا مناسب برای نصب بر روی صفحه کامپیوتر و لپ تاپ نیست.

به جز یک بازی ساده و سرگرم کننده که برای نشان دادن چگونگی تشخیص صدا و حرکت بدن نوشته شده، بقیه‌ برنامه‌های این بسته نرم افزاری مربوط به برنامه‌نویسان است. کنترل پاورپوینت یکی از معدود برنامه‌هایی‌ست که در حال حاضر برای این وسیله نوشته شده است. برای استفاده از آن باید حدود یک‌ونیم متر از دستگاه فاصله گرفته و با حرکت دست صفحات را ورق بزنید.

هدف پروژه KineSis به‌کارگیری حرفه‌ای کاربران از کینکت برای برنامه پاور پوینت، Word و Excel است. برای مثال می‌توانید در هر یک از واحدهای موجود در Excel زوم کنید یا در Word با حرکت دست کلمات را بنویسید و چیزی طراحی کنید.

می‌توان از KinectNUI برای کنترل ویندوز استفاده کرد. NUI مخفف Natural User Interface است. در یک سال اخیر هیچ آپدیتی برای آن نوشته نشده است، اما با تمرکز بیشتر بر روی این بخش می‌توان شاهد مسائل جالبی بود. مثلاً فکر کنید که وارد اتاق‌تان می‌شوید و با یک دست تکان دادن، رایانه‌تان روشن می‌شود.

Satge Presence یک ویژگی بسیار جالب و در عین حال مفید برای کارهای حرفه‌ای‌تر است. این برنامه با کمک دوربین و سنسورهای کینکت، حرکات شما را بدون هیچ تأخیری روی یک پس زمینه منعکس می‌کند. تصویر پس زمینه می‌تواند یک انیمیشن، نوشته یا عکس باشد. کاری شبیه به آنچه که در اخبار هواشناسی می‌بینیم.

با توجه به یافته های دانشمندان در این زمینه که کینکت را به عنوان یک ابزار جاسوسی مدرن معرفی کرده اند که حالا با توجه به تغییرات پیش آمده سازگاری بیشتری با سایر تکنولوژی های روز دنیا پیدا کرده است؛ بیم آن می رود که زمینه های جاسوسی آن بسیار فراتر رود.

همچنین کینکت مرز میان دنیای مجازی و واقعی را بیش از پیش کاهش می دهد.

منبع: ایسنا