Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 30

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۱

کمک راننده هوشمند در کشور/ با این وسیله کودکان را از رایانه شخصی خود دور کنید/ دریافت وصیت‌نامه شهدا با پیامک/ "افسران" جای گودر را پر می‌کند/ تشخیص سرطان پوست با تلفن همراه/ خانه چندمیلیون دلاری همسر جابز و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 30" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

فرازهايی از وصيت‌نامه شهدا را از طريق پيامك دريافت كنيد
علاقه‌مندان به دريافت فوری پيامی از وصيت نامه شهيدان می‌توانند عدد يك را به شماره 2000471 ارسال كنند. همچنين پس از عضويت در اين سامانه، بخشی از وصيت نامه شهدا به صورت دوره‌ای و طبق درخواست متقاضيان به‌صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و يا ماهانه ارسال می‌شود.
برای ثبت‌نام كليك كنيد!

ساخت تراشه‌ای برای تبدیل حرارت بدن انسان به برق
تراشه شرکت پرپتوئا به کاربران اجازه می‌دهد تا انرژی الکتریسیته مورد نیاز فناوری‌ها و ابزار بسیار سبک خود را از طریق گرمای بدن‌شان تامین کنند. البته هنوز این تراشه قدرت شارژ وسایلی مثل گوشی‌های تلفن همراه را ندارد. این فناوری برای تولید الکتریسیته به دو دمای متفاوت نیاز دارد: یکی گرمای بدن و دیگر دمای سرد اطراف تراشه. این تراشه اختلاف دمای بین این دو نقطه را به الکتریسته تبدیل می‌کند.

در بازكن مجهز به شمارشگر نوشيدني‌هاي مصرف شده
محققان نوعي در بازكن مجهز به شمارشگر طراحي كرده‌اند كه به فرد اطلاعاتي درباره تعداد نوشيدني‌هاي مصرف شده مي‌دهد.




فناوری چند لمسی، تازه‌ترین سرمایه‌گذاری مایکروسافت
مایکروسافت با خرید یک شرکت فعال در زمینه فناوری چند لمسی از سرمایه‌گذاری بزرگ خود روی این رابط کاربری خبر داد.
غول نرم افزار هدف از تصاحب این شرکت را افزایش توان جانبی خود و شتاب بخشی نوآوری‌های بازار اعلام کرد.
مایکروسافت گفته است که نمایشگرهای چند لمسی بزرگ شرکت Perceptive Pixel در کنار یک سخت افزار کارآمد ترکیب ایده‌آلی برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 8 خواهد بود.

ماوس با فن خنک‌کننده دست
ماوس مذکور مجهز به سيستم خنک‌کننده ‌اي روي خود است که دستان کاربر را در هنگام استفاده طولاني مدت کاملا خنک کرده و احساس خوبي را براي او به وجود مي‌آورد. قسمت فن ماوس قابل جدا شدن بوده و کاربر در صورت عدم نياز مي‌تواند آن را بردارد.



كمك راننده هوشمند خودرو در كشور ساخته شد
يك مخترع ايراني موفق به ساخت سيستم كمك راننده هوشمند خودرو با قابليت تعیین موقعیت و ردیابی در سطح كشور شد. سیستم تعیین موقعیت و ردیابی در سطح ایران با توجه به شعار دولت الکترونیک یکی از کاراترین وسایل برای مدیریت بهینه ناوگان و وسایل متحرک به شمار می آید و این سیستم علاوه بر اعلام موقعیت جغرافیایی از قابليت در اختیار گذاشتن برخی اطلاعات اعم از ارتفاع از سطح دریا، سرعت، تخلفات و مسیر حرکت برخوردار است.

با این وسیله، کودکان را از رایانه شخصی خود دور کنید!
این موشواره رایانه‌ای، جدیدترین بازدارنده برای کاربران غیرمجاز رایانه شما به حساب می‌آید که در آن یک عنکبوت وحشتناک واقعی تعبیه شده است.
این وسیله با استفاده از یو‌اس‌بی به هر نوع رایانه‌ای قابل وصل است و دارای چراغ‌های رنگارنگی است که سایه‌های عنکبوتی شکلی را در سراسر اتاق و به هنگام شب نورافکنی می‌کند.



وضعيت آلودگي اينترنتي شهرهاي كشور در خردادماه
در خردادماه سال 91 تهران با 41 امتیاز منفی به عنوان آلوده‌ترين و بوشهر، سمنان و شهركرد با سه امتیاز منفی به طور مشترك به عنوان پاك‌‌ترين استان‌هاي اينترنتي كشور شناخته شده‌اند.

شبکه افسران جای گوگل‌ریدر را پر خواهد کرد
کاربران تلفن همراه با سیستم عامل اندروید به راحتی می‌توانند در سایت افسران فعالیت کنند و پیام و مدیا در افسران به اشتراک بگذارند. همچنین ابزار فیدخوان افسران می‌تواند به عنوان جایگزینی برای شبکه اجتماعی گوگل‌ریدر عمل کند که با تولد گوگل‌پلاس از کار افتاده بود.



از دو طرف لنز دوربین عکس بیاندازید
این دوربین با دو صفحه نمایشگر و قابلیت اتصال "WiFi" است. صفحه نمایشگر 1.5 اینچى كه جلوى این "دوربین" قرار گرفته، مطمئن می‌شود تا كاربران سخت‌ترین تصاویر ممكن را، فارغ از اینكه عكاس در جلوى لنز یا پشت آن قرار دارد، ثبت كنند.
این تكنولوژى به كاربران این امكان را می‌دهد تا تصاویر خود را به راحتى ایمیل كنند و یا آنها را در شبكه‌هاى اجتماعى به اشتراك گذارند.

رونمايي از شبكه مجازي گردشگري ايران
رويكرد اين شبكه معرفي جاذبه‌ها، امكانات و تسهيلات گردشگري كشور براي تمامي گردشگران داخلي و خارجي با 10 زبان زنده دنيا است. اماكن اقامتي، مراكز پذيرايي، مذهبي، اقتصادي، تفريحي، خدمات مسافرتي و آنچه كه يك گردشگر در هر نقطه كشور به آن احتياج داشته باشد، به وسیله اين شبكه طبقه‌بندي و معرفي مي‌شوند.

تبديل تلفن‌هاي همگاني به فرستنده رايگان واي‌فاي
شهر نيويورك در قالب يك برنامه آزمايشي تعدادي از باجه‌هاي تلفن همگاني را به فرستنده (هات اسپات) رايگان واي فاي تبديل كرده است. 10 باجه تلفن همگاني در مناطق پرتردد نيويورك به فرستنده سيستم واي فاي (WiFi hotspot) تبديل شده‌اند و در صورت استقبال مردم، تا سال 2014 ميلادي تمامي 12 هزار و 360 باجه تلفن همگاني شهر به اين سيستم مجهز مي شوند.



آغاز به کار شبکه خبری "ننه‌علی"
نسخه آزمایشی شبکه خبری «ننه علی» به آدرس اینترنتی http://naneali.com به همت جمعی از جوانان فعال فرهنگی و دلسوزان و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس راه‌ اندازی شد.
این شبکه خبری با 14 بخش، اخبار متنوعی از هزارتوی عالم سیاست، بین‌‌الملل، فرهنگ، هنر و البته دفاع مقدس را منتشر می‌‌کند.

وبگردی مانع افسردگی می شود
تحقیقی که از حدود هشت هزار مرد و زن بالای پنجاه سال به عمل آمد، نشان داد کسانی که معمولا از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند حدود سی درصد کمتر از دیگران با افسردگی مواجه می‌شوند.
وبگردی فعالیت سلول‌های عصبی را تحریک کرده و باعث افزایش فعالیت سلول‌های مغز در مسن‌ترها می‌شود.

همسرجابز خانه چندمیلیونی خرید؟
همسر جابز خانه مجللی را با قیمتی بین 3 تا 4 میلیون دلار در شهر سان‌ولی ایالت آی‌داهو خریداری کرده است.




دستکش منحصر به‌فرد مترجم ناشنوایان
دانشجویان موفق به ابداع دستکشی شدند که زبان‌ نشانه‌ها را به کلام ترجمه می‌کند. آن‌ها شیوه‌ای برای برقراری ارتباط آسان‌تر اشخاص آگاه از نشانه‌های زبانی با افرادی کردند که این زبان را نمی‌دانند، ابداع کردند. باتری این دستکش می‌تواند با استفاده از USB شارژ شود، در حالی که یک پانل خورشیدی کوچک به بسط فواصل بین عمل شارژ کمک می‌کند.




تشخیص سرطان پوست با یک برنامه تلفن همراه
پژوهشگران توانستند اپلیکیشنی برای آی‌فون طراحی و تولید کنند که می تواند سرطان پوست را شناسایی کند.
کافی است با استفاده از دوربین تلفن همراه 32 عکس از نقاط مختلف پوست خود گرفته و سپس تشخیص را به اپلیکیشن بسپارید.

با ساعت مچي جي‌پي‌اس، اطلاعات راه‌ها را دانلود كنيد!
اين سيستم ضمن ثبت نقطه آغازين، به فرد امكان چرخيدن و حركت در طول مسير طي شده را مي‌دهد.
اين ساعت همچنين به كاربران امكان دانلود مسيرها را از طريق رايانه خود و حركت به سمت آن‌ها در حيطه عمل را مي‌دهد.
Fenix ساعتي با نمايشگر چندساعته، ساعت زنگدار، هشدار لرزش، تايمر، كورنومتر، ارتفاع‌سنج، فشارسنج و قطب‌نما است.



نخستین شماره‎ فصلنامه‎ علمی - پژوهشی جامعه‎ی اطلاعاتی منتشر شد
این شماره از فصلنامه در بر دارنده‎ مقالاتی چون سیر تحول سیاست‌های بین‌المللی اطلاعات و ارتباطات از جریان اطلاعات تا اجلاس جهانی سران درباره‎ جامعه‎ اطلاعاتی 1940 تا 2000، فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها و آموزش و یادگیری در عصر اطلاعات از ماشین آموزشی تا جامعه اطلاعاتی، ارزیابی شرایط ایجاد، توسعه و پیشبرد جامعه اطلاعاتی در ایران، روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی ایران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی و... است.


انتخاب مناسب‌ترين لباس در پرو مجازي اختصاصي با اسكنر
در اين فناوري مشتري مي‌تواند از طريق نرم‌افزار تعيين سايز و با استفاده از دستگاه‌هاي حركت‌ياب مانند حسگر حركتي كينكت مايكروسافت، لباس‌هاي مختلف را در داخل منزل به صورت مجازي پرو كند.



تلفن‌های همراه بر گردن گوسفندان!
شخصی تلفن‌های همراه را به دور گردن گوسفندان خود نصب کرده است. این تلفن‌ها در مواقع خطر با چوپان تماس می‌گیرند. این تلفن‌ها وقتی گوسفند شروع به دویدن کند به طور خودکار با چوپان تماس برقرار کرده و به او در خصوص دزدیده شدن گوسفند هشدار می‌دهند.