Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 28

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۱

رونمایی از قرآن هوشمند صوتی/ نازک‌ترین صفحه نمایش با حباب صابون/ خطرناک‌ترین فوتبالیست مجازی/ فناوری جدید جایگزین شبکه جی‌پی‌اس/ نرم‌افزار فنون مشاوره/ جنگ تلفن‌های همراه با چاقی و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 28" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

مسابقه اینترنتی "کادوی تولد امام زمان‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف"

اگر قرار باشد شما درجشن میلاد حضرت شرکت کنید و کادوی تولدی به ایشان هدیه بدهید چه هدیه‌ای برای ایشان تدارک می بینید؟
هر چه به نظرتان آمد می‌توانید به آدرس اینترنتی bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید



نرم‌افزاری برای بازگشت به دوران کودکی
نرم‌افزار TwistedBrush Pro Studio يک نرم‌افزار رنگ‌آميزي ديجيتالي با مجموعه بسيار کاملي از ابزارهاي طراحي کاملا طبيعي، حالت‌هاي روغني، ابزارهايي براي رنگ آميزي با پاستيل، سياه قلم و روش‌هاي ديگر است.
از امکانات جالبي که در اين نرم‌افزار وجود دارد توانايي طراحي با گچ، مداد رنگي، مداد شمعي و آب‌رنگ است.
افزودن متن و نوشته روي عکس‌ها، کپي و مشابه‌سازي عکس‌ها، تغيير صفحات به فرمت‌هاي PNG ،JPEG ،BMP ،GIF و... از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.



رونمایی از قرآن هوشمند صوتی
این محصول با بهره‌گیری از جدیدترین فناوریها از نظر محتوایی، نرم افزاری و سخت افزاری در نوع خود مشابهی ندارد و برای نخستین بار در کشور تولید و در نمايشگاه قرآن عرضه عمومی خواهد شد.
کتاب صوتی هوشمند قرآن کریم هم اکنون امکان ترجمه همزمان به 6 زبان اسپانیولی، فرانسوی، انگلیسی، چینی، روسی و اردو را دارد.

با برنامه مترجم جهاني آي فون با 13 زبان دنيا صحبت كنيد!
برنامه‌اي موسوم به VoiceTra4U-M به افراد امكان مكالمه با خارجي‌ها را به زبان خودشان مي‌دهد.
كاربران مي‌توانند با استفاده از اين برنامه در يك iPhone منفرد براي مكالمات رو در رو يا تلفني سهيم شوند.
فرايند ترجمه با سرورهاي از راه دور رخ داده و تاخيري جزئي در مكالمات را به دنبال دارد. برنامه مزبور بر ترجمه واژگان و عبارات مرتبط با جهانگردي متمركز شده و تا تعداد پنج نفر هر يك به زبان خود مي‌توانند به طور همزمان مكالمه داشته باشند.



توليد نرم‌افزار "فنون مشاوره"
نرم‌افزار "راهنمايی و فنون مشاوره" به همت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی در 30 برنامه آموزشی 35 دقيقه‌ای تهيه شده است.‏
ضرورت و اهميت مشاوره از ديدگاه ‏علمی و دينی، تاريخچه مشاوره در ايران و جهان، عوامل گسترش فرهنگ مشاوره، ‏انواع راهنمايی و مشاوره، اصول، اهداف، خدمات و اركان مشاوره، نظريه‌های مشاوره (فنون و روش‌های درمانی)، فنون و مهارت‌های راهنمايی و مشاوره، فنون عمومی ‏مشاوره و فنون اختصاصی مشاوره از جمله موضوعات مطرح در این نرم‌افزار است.‏

ساخت نازک‌ترین صفحه نمایش با حباب صابون
این صفحه قادر به نمایش دادن تصاویر مسطح، بافت یا سه بعدی بوده و در مقایسه با صفحات معمولی که مات هستند، شفافیت و بازتابش فیلم صابونی قابل تغییر است.
این صفحه می‌تواند برای هنرمندان و غرفه‌داران در ارائه تصاویر با حس واقع‌گرایانه‌تر کارآمد باشد.



نهمين همايش "حزب‌الله سايبر" 22 تير برگزار می‌شود
نهمين همايش اين تشكل با عنوان "سوريه؛ خط مقاومت" با سخنرانی حسن عباسی، تحليل‌گر علوم استراتژيك در تاريخ 22 تير از ساعت 17 در تهران برگزار می‌شود.
حزب‌الله سايبر، تشكلی خودجوش از ميان نام‌های آشنای فعالين سايبری ولايتمدار است.

تلفن‌هاي همراه به جنگ چاقي مي‌روند!
برنامه The Eatery يكي از نرم‌افزارهاي ويژه تلفن همراه هوشمند است كه قابليت بررسي ميزان كالري و بهبود عادات غذايي افراد را دارد.
داده‌هاي به‌دست آمده از سوي اين برنامه نرم‌افزاري با نتايج تحقيقات پزشكي منتشر شده در خصوص عادات غذايي و آمار چاقي مطابقت دارد.
نسل جديدي از برنامه‌هاي نرم‌افزاري تلفن همراه براي بهبود عادات غذايي در حال طراحي است.

پايش سطح مخازن آب با اس ام اس در کشور
در طرح محققان پارك علم و فناوري همدان دو دستگاه ساخته شده كه مي‌تواند مانع هدر رفت شود: حجم آب مخازن به وسيله سنسورها اندازه‌گيري مي‌شود و مي‌توان با ارسال پيامك و يا از طريق اينترنت، پمپ‌هاي موتورخانه را خاموش و روشن كرد يا به وسيله پاور آناليزور اطلاعات موجود از مخازن مانند حجم آب توليد شده، ميزان كلرزني و... اندازه‌گيري شده و از طريق شبكه GPRS و يا پيامك اطلاعات جمع‌آوري شده بر روي سرور ادارات مختلف آب و برق قرار داده مي‌شود.



افشانه‌های الکتریکی جایگزین باتری‌های سنتی
محققان تکنیکی را ابداع کرده‌اند که انرژی برق را مایعات رنگی ذخیره می‌کند و این مایعات را می‌توان در قالب اسپری به هر محلی که نیاز به تامین انرژی دارد پاشید و از آن بهره برد.
این افشانه‌ها تاکنون با موفقیت بر روی سطوح سرامیکی، شیشه‌ها، فولاد ضد زنگ و... آزمایش شده‌اند.



عرضه‌ نسخه جدید "عملیات انهدام"
عملیات انهدام 2 همچون نسخه قبلی این بازی به صورت سه بعدی طراحی شده است و طراحان آن تلاش کرده اند تا فضای شهر خرمشهر را در دوران دفاع مقدس در این بازی منعکس کنند.
تاکنون 80 درصد از طراحی و ساخت بازی عملیات انهدام 2 (عملیات فتح خرمشهر) انجام شده است و انتظار می‌رود که این بازی ظرف سه ماه آینده به بازار عرضه شود.

طراحي هوشمندترين لامپ ال اي دي جهان
كاربر مي‌تواند از طريق يك برنامه نرم‌افزاري بر روي تلفن همراه هوشمند يا تبلت از فاصله 50 متري لامپ هوشمند را روشن و خاموش كند.
لامپ هوشمند INSTEON همچنين داراي يك حافظه غير فرار است كه مي‌تواند تنظيمات مورد دلخواه كاربر را ذخيره كند.



قلم هوشمند قرآنی توليد شد
قرائت قرآن كريم به وسیله 5 قاری مطرح جهان اسلام، مترجم گويای فارسی، MP3 Player با حجم 2 GB، كاربری بسيار آسان برای تمام گروه‌های سنی و روشی نوين در تكنولوژی آموزشی از ويژگی‌های اين قلم هوشمند به شمار می‌رود که به همت شركت نرم‌افزاری "سروش مهر" روانه بازار شده است.

نرم‌افزار مترجم دروس دانشگاهي برای تحصیل آسان‌تر در دانشگاه‌های خارجی
نخستين نمونه از سرويس ترجمه خودكار، دروس دانشگاهي را از آلماني به انگليسي ترجمه مي‌كند و در آينده نيز نسخه هايي با قابليت ترجمه به زبان هاي مختلف دنيا طراحي خواهند شد.
سيستم به‌صورت خودكار، درس ارائه شده در كلاس را ضبط كرده و نسخه متني از آن آماده مي‌كند؛ به‌صورت همزمان متن به زبان انگليسي ترجمه شده و دانشجو مي‌تواند متن ترجمه شده را بر روي تلفن همراه يا لپ‌تاپ خود مشاهده كند.

فناوری جدید جایگزین شبکه جی‌پی‌اس
این فناوری از فرکانس‌های شبکه‌های رادیویی متداول مانند وای‌فای، دکل‌های پخش تلویزیونی و رادیویی، سیگنال‌های تلفن همراه و ... برای محاسبه موقعیت مکانی کاربر با ضریب خطای چند متر استفاده می‌کند.
با توجه به اینکه فناوری جی پی اس برای موقعیت‌یابی متکی به سیگنال‌های ضعیف ماهواره‌ای است و در برابر اختلال و خرابکاری هم آسیب‌پذیرتر است، پیش‌بینی می‌شود فناوری جدید به جای آن به کار گرفته شود.



آغاز دوره‌های آموزش مجازی زائران حج تمتع از 17 تير
دوره‌های آموزش مجازی ويژه زائران حج تمتع 91 از 17 تيرماه در سامانه آموزش مجازی زائر آغاز خواهد شد.
در اين دوره كلاس‌های آن‌لاين در موضوعات متنوع از قبيل احكام عمومی مرتبط با حج، مناسك حج، آشنايی با اماكن مقدسه مكه و مدينه، نقد و بررسی وهابيت، اسرار و معارف حج، اخلاق و آداب سفر حج برگزار خواهد شد.

طراحي نرم‌افزار ترجمه همزمان برای ارتباط 95 درصد مردم جهان
محققان سنگاپوري نرم‌افزاري طراحي كرده‌اند كه قابلیت ترجمه همزمان 23 زبان مختلف را داراست و کنسرسیوم تحقیقات بین‌المللی (U-STAR) متشکل از 23 کشور جهان در کار تهیه و تولید اين برنامه با نام تجاری VoiceTra4U-M مشارکت دارند.
"VoiceTra4U-M" را می‌توان به صورت رایگان از فروشگاه مجازی Apple دریافت کرد.

خطرناکترین فوتبالیست مجازی کیست؟
محققان مسائل امنیتی می‌گویند جانیان اینترنتی و کلاهبرداران سایبری بیش از هر نام دیگری از نام "کریس رونالدو"، کاپیتان تیم ملی پرتغال و ستاره تیم رئال مادرید برای تشویق کاربران به بازدید از سایت‌های آلوده به کرم و ویروس بهره می‌گیرند.
"زلاتان ابراهیموویچ"، "استیون جرارد" و "بوفون"، دروازه بان ایتالیا در رتبه‌های بعدی هستند.
همچنین سوءاستفاده از نام تیم‌های فوتبال فرانسه و پرتغال برای هدایت کاربران به سمت سایت‌های آلوده بیش از دیگر تیم‌هاست.



تي‌شرت‌ برقي توليد شد
محققان آينده را به صورتي مي‌بينند كه تمام اسباب الكترونيكي جزئي از لباس انسان هستند.
تي‌شرتي كه زماني نخي محسوب مي‌شد،‌ ثابت كرده كه مخزن مناسبي براي برق است، اما با استفاده از تكه‌هاي كوچك پارچه به عنوان يك الكترود، محققان نشان دادند كه ماده منعطف كه محققان آنرا پارچه كربن فعال شده ناميده‌اند، به عنوان يك خازن عمل مي‌كند.

نمایشگاهی که در آن از هرچیزی می‌توان پرینت گرفت
نمایشگاهی در لندن برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان در آن علاوه بر اسکن و دریافت نسخه چاپی سه‌بعدی از بدن خود، می‌توانند یک نسخه چاپی 3D از مجسمه‌ها، عکس‌های خود یا هر جسم دیگری داشته باشند.
پرینترهای سه‌بعدی بر خلاف پرینترهای معمولی با چاپ چند لایه از طرح یک شیء، نمونه‌ای از طرح سه بعدی آن شیء را به صورت چاپی روی کاغذ ارائه می‌کند.




نرم‌افزار تخصصی "كوثر احكام" توليد شد
اين نرم‌افزار که با تلاش واحد مبلغين مدرسه علميه اسلام‌شناسی حضرت زهراسلام‌الله‌علیها تهيه منبع مناسبی برای فراگيری احكام ويژه مبلغين و طلاب و عموم مردم است كه شامل بخش‌های مختلفی اعم از احكام مرتبط با خمس، زكات، روزه، نكاح، احكام بانوان و .... است. همچنين در اين نرم افزار قابليت جستجو و ذخيره فايل وجود دارد.
متقاضيان به نشانی www.islamshenasi.ir مراجعه كنند.

کوچکترین دوربین 4K دنیا
دوربین مکعب شکل Point Grey Flea3 با ابعاد 1.2 اینچ و قابلیت اتصال به پورت USB 3.0 گزینه مناسبی برای فیلم‌برداری با رزولوشن 4K است. این دوربین 949 دلاری دارای یک سنسور Exmor R بوده و قادر به ضبط ویدئوی 8.8 مگاپیکسلی است.
شرکت تولید‌کننده این دوربین ادعا می‌کند که Flea3 کوچکترین دوربین فیلم‌برداری 4K دنیاست و کاربرد این دوربین را در زمینه‌های مختلف از جمله چشم‌پزشکی، مالتی‌مدیاهای تعاملی، دوربین‌های امنیتی و موارد اینچنینی می‌داند.




ساخت میکرورایانه‌ای که تلویزیون شما را به یک رایانه اندرویدی تبدیل می‌کند
میکرورایانه‌ای در اندازه یک فلش USB کوچک طراحی شده که کاربران با اتصال آن به تلویزیون‌های اچ دی خود می‌توانند آن‌ها را به تلویزیون‌های هوشمند تبدیل کنند.
میکرورایانه عرضه شده که به تلویزیون جیبی نیز شهرت یافته،  ۴ گیگابایت حافظه داخلی  دارد و دارای یک کارت حافظه جانبی است که می‌توان آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد.
قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi و بلوتوث از دیگر ویژگی‌های این میکرورایانه است.