Gerdab.IR | گرداب

آلمان هم به جمع ناقضان حریم خصوصی پیوست؛

گرداب/ جاسوسی از زندگی خصوصی مردم با توجیه قانونی

گرداب/ جاسوسی از زندگی خصوصی مردم با توجیه قانونی
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

پلیس آلمان به دنبال تولید نرم‌افزاری برای رصد حریم خصوصی مردم به بهانه جلوگیری از وقوع جرم است.

به گزارش گرداب به نقل از پی‌سی ورلد، پلیس فدرال آلمان به دنبال مهندسین نرم افزاری است که بتوانند فناوری نظارت بر کامپیوترها از راه دور را که مورد استفاده تحقیقات جنایی است، گسترش دهند.

بر اساس "اعلامیه سربازگیری" که در سایت پلیس فدرال منتشر شده، این کار شامل نرم‌افزاری می‌شود که نیازهای فنی نظارت بر کامپیوترهای راه دور را برای پلیس‌های مخفی ممکن می‌کند.

انتظار می‌رود که نامزدها دانش خوبی درباره ++C، برنامه‌نویسی سطح پایین (زبان ماشین)، طراحی درایور سیستم، شبکه‌سازی و پروتکل‌های اینترنتی، تولید نرم‌افزارهای شی‌ءگرا و استانداردهای مدلینگ نرم‌افزار داشته باشند؛ اگرچه پلیس فدرال به فردی بیش از یک توسعه‌دهنده خوب وب نیاز دارد.

این افراد علاوه بر توانایی‌هایی که در زمینه برنامه‌نویسی دارند، باید مکانیزم‌های امنیتی ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها را بدانند و همچنین در زمینه یافتن آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارها تجربه داشته باشند.

دستگاه‌های اجرای قانون و سرویس‌های اطلاعاتی در سراسر دنیا از کامپیوترها و نرم‌افزارهای نظارتی (Monitoring) به طور فزاینده‌ای در تحقیقات‌شان استفاده می کنند.

اینطور به نظر می‌رسد همانطور که دولت هایی نظیر آمریکا و انگلیس با تولید نرم افزارهایی به جاسوسی از شهروندان خود می پردازند، دولت آلمان نیز به دنبال بهانه‌ای قانونی برای رصد زندگی خصوصی شهروندان است؛ تولید نرم‌افزاری برای رصد و نظارت بر رایانه‌ها و فضای شخصی افراد تنها توجیهی برای انجام کارهای خلاف آزادی‌های مدنی است که اتفاقا کشورهایی نظیر آلمان ادعای آن را داشته و سایرین را به نقض آن متهم می‌کنند.

پلیس در تلاش است با استخدام نیروهای متخصص این نرم‌افزارها را به شکل داخلی تولید کند که حق توسعه و امکانات مختلف آن تحت اختیار خودش باشد.

گرچه رصد زندگی خصوصی مردم عادت دولت‌های استعمارگر است، اما به نظر می‌رسد شیوع این عملکرد با توجیهات قانونی روز به روز گسترش می‌یابد و دولتها بی توجه به حقوق شهروندان برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

این نمونه بارز نقص حریم خصوصی افراد به بهانه جلوگیری از وقوع جرم است که آلمان در عرصه این تجاوز تنها نیست و روزانه خبرهای متعددی از گسترش این نوع اقدامات مخابره می‌شود.