Gerdab.IR | گرداب

مهره جدید دومینوی فیس‌بوک و حریم خصوصی؛

گرداب/ فیس‌بوک و نقض مجدد حریم خصوصی کاربران

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۱

کاربران فیس‌بوک از نقاط مختلف دنیا نسبت به انتشار پیام‌های خصوصی‌شان در فضای عمومی این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوتر ورلد، گزارش‌های متعدد کابران در مورد انتشار پست‌های خصوصی‌شان، حاکی از آن است که پیام‌های این کاربران که از سال 2009 تاکنون آن‌ها را به صورت خصوصی منتشر کرده‌اند، بر روی تایم‌لاین قابل مشاهده آن‌ها همانند پیام‌های خصوصی سایر دوستانشان پدیدار شده است. حساب کاربری این کاربران در محیط این شبکه اجتماعی با هیچ گونه مشکلی مواجه نبوده است.

پایگاه خبری "تک کرانچ" نیز در این مورد اعلام کرده است پیام‌های زیادی را در تایید وقوع این مشکل از کاربران مختلف دریافت کرده است. یکی از گزارشگران این پایگاه خبری، گفته است که خود وی هم شخصا چنین مشکلی را تجربه کرده و بروز آن را بر روی صفحات برخی از دوستانش نیز مشاهده کرده است.

پایگاه خبری "نکست وب" نیز از دریافت ایمیل‌های گوناگونی از سوی کاربران که بر وقوع این مشکل تاکید داشته‌اند، خبر داده است. این کاربران در کشورهای گوناگونی چون آمریکا، فرانسه، کانادا، برزیل، انگلیس و هلند قرار داشته‌اند؛ روزنامه‌های زیادی در کشور فرانسه چون "لوموند" و "متروفرانس" نیز از بروز این مسئله خبر داده‌اند.

مسئولان فیس‌بوک تاکنون از ارائه پاسخ شفاف در این زمینه خودداری کرده‌اند و تنها بر عدم نشت اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی در فضای وب تاکید ورزیده‌اند.