Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 40

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۱

با لبخند موبایلتان را قفل کنید/ ذخیره ابدی اطلاعات روی شیشه/ نسل جدید صفحه نمایش سه‌بعدی/ صفحه‌کلید جیبی برای موبایل و تبلت/ سامانه امن‌ساز نرم‌افزارهای تحت وب در کشور و...

به گزارش گرداب، شماره چهلم "حاشیه‌های وب" با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

زنگ موبایل را با یک سیلی قطع کنید
مودول کنترل صدا که بر پایه ضربه محکم کار می‌کند، در مرکز این تلفن تعبیه می‌شود و منتظر یک ضربه محکم مناسب می‌ماند؛ این ضربه به تلفن همراه دستور سکوت می‌دهد.
در این روش وقتی تلفن همراه زنگ می‌خورد، شتاب‌سنج این مودول روشن می‌شود و می‌تواند حرکت ناگهانی را تشخیص دهد.

تهیه نقشه دیجیتال از محیط اطراف با راه رفتن!
محققان سیستم حسگر پوشیدنی طراحی کرده‌اند که در هنگام راه رفتن به‌طور خودکار نقشه دیجیتالی از محیط تهیه می‌کند.
نمونه اولیه این دستگاه در ابعاد یک تبلت طراحی شده و بر روی سینه فرد قرار می‌گیرد.
فاصله‌یاب لیزری یک نقشه سه‌بعدی از محیط اطراف را با زاویه ۲۷۰ درجه‌ای تهیه کرده و حسگر‌ها به‌صورت بی‌سیم، داده‌های ضبط‌شده را به رایانه مستقر در اتاق کنفرانس ارسال و محققان قادر بودند نقشه دیجیتال تهیه شده را مشاهده کنند.



تولید تلفنهای هوشمند به باریکی کارت اعتباری با لنزهای فوق باریک
محققان در حال ساخت لنزهای فوق باریکی هستند که می‌توانند در آینده به عرضه تلفن‌های هوشمندی به باریکی کارت اعتباری منجر شوند.
این لنزهای جدید تخت و صاف هستند، تحریف و واپیچیدگی ندارند و آن قدر کوچک هستند که بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه از آن‌ها را می‌توان در عرض موی انسان جا داد.

کیبورد جیبی برای موبایل و تبلت
این صفحه کلید که از طریق بلوتوث به موبایل متصل می‌شود، با باتری کار می‌کند و می‌تواند با هر بار شارژ ۳۰ روز کار کند.
کیبورد ۲۵۰ گرمی با یک تکیه‌گاه می‌تواند تلفن همراه یا تبلت را مانند یک نمایشگر مقابل شما قرار دهد.



نرم‌افزار "بشارت مؤمنان" منتشر شد
این نرم‌افزار حاوی 80 آيه با موضوع "يا ايها الذين آمنوا" است که مؤسسه فرهنگی - ديجيتالی فلق همه آيه‌هايی كه با اين موضوع آغاز شده‌اند را انتخاب كرده و در دسترس كاربران قرار داده‌ است.
در درون اين نرم‌افزار مسابقه‌ای طراحی شده كه كاربران پس از استفاده از نرم‌‌افزار و مطالعه تفاسير می‌توانند به پرسش‌های طراحی شده پاسخ دهند.

پایان عصر رایانه شخصی نزدیک است
بررسی جدید یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ کمتر از ۵۰ درصد از بازار تراشه‌های DRAM در جهان مربوط به رایانه شخصی بوده است.
تحلیل‌گران با بررسی نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق چنین نتیجه گرفته‌اند که شمارش معکوس برای پایان استفاده از رایانه شخصی آغاز شده است.
کار‌شناسان، افزایش مداوم سهم گوشی‌ تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها از این بازار را نشانه‌ای می‌دانند که موید تحلیل یادشده است.

گجت قابل حمل Roku تلویزیون معمولی شما را به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند
Roku  یک استیک شبیه به حافظه‌های فلش را تولید کرده که به پورت MHL تلویزیون یا نمایشگر متصل می‌شود و آن را به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند؛ به این ترتیب امکان مرور صفحات وب و اجرای نرم‌افزارهای اختصاصی روکو در تلویزیون میسر می‌شود.



آزاردهنده‌ترین فناوری‌های روز دنیا
خیلی از فناوری‌ها می‌توانند به سادگی هرچه تمام‌تر اعصاب کاربر و مصرف‌کننده را به هم بریزند. به برخی از آزاردهنده‌ترین فناوری‌هایی اشاره می‌کنیم که خیلی از ما، زیاد با آن‌ها درگیر هستیم.
. فلاش دوربین عکاسی
. Adobe Flash
. هدست بلوتوث
. گیتار الکتریک
. صفحه کلید الفبایی روی صفحه نمایش

با یک لبخند موبایل خود را قفل کنید
نرم‌افزار قفل گوشی با تشخیص چهره FaceLock Pro v۲. ۵. ۵ که برای گوشی‌های اندروید (نسخه ۲. ۳ و بالا‌تر) طراحی شده یک نرم‌افزار بسیار مفید و کارآمد در زمینه قفل گوشی با تشخیص چهره است.
این نرم‌افزار یک اسکن از چهره شما می‌گیرد و پس از آن گوشی شما قفل شده و تنها با تشخیص دوباره چهره شما قابل بازگشایی است.

دوربین هوشمندی که خود برای زمان عکاسی تصمیم می‌گیرد!

این دستگاه، از پنج حسگر و نرم‌افزار داخلی ساخت مایکروسافت برای انتخاب بهترین زمان ثبت یک تصویر بدون دخالت کاربر استفاده می‌کند.
این دوربین قابل پوشش در اطراف گردن، الصاق به لباس یا قرار دادن در یک زاویه دید خاص است.



سامانه امن‌ساز نرم‌افزارهای تحت وب ساخته شد

با استفاده از این سامانه که در کشورمان ساخته شده، می‌توان بسیاری از نرم‌افزارهای تحت وب را در هنگام اتصال به اینترنت از حملات سایبری حفظ کرد.
این سامانه دارای طراحی کاملا نرم‌افزاری‌ است و از هیچ‌گونه قفل سخت‌افزاری در آن استفاده نشده است.

هوشمند‌ترین لامپ جهان با کنترل تلفن همراه
گروهی از مبتکران هوشمند‌ترین لامپ جهان را ساخته‌اند که می‌تواند به طور خودکار نورش را کم کند، تغییر رنگ دهد، چشمک بزند و روشن شود. این لامپ را می‌توان کاملا با تلفن همراه کنترل کرد.



آی‌فون عفونت گوش را تشخیص می‌دهد
این دستگاه که به آی‌فون متصل می‌شود، از دوربین آی‌فون استفاده کرده و یک منبع نور و روشنایی برای دیدن داخل گوش ایجاد می‌کند. نرم‌افزاری که در تلفن ارائه شده بزرگنمایی ایجاد کرده، تصویر را ثبت کرده و آن را برای پزشک ارسال می‌کند.

جشنواره جوملا همزمان با روز جوملا در ایران برگزار می‌شود
دومین سمینار جوملا، با عنوان "روز جوملا در ایران" ۲۵ آبان در کرمان برگزار خواهد شد.
در این روز مباحث مختلف آموزشی و کاربردی پیرامون موضوعات مختلف مدیریت سیستم محتوای جوملا، در قالب سخنرانی‎ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌شود.
تیم جوملای فارسی به عنوان مجری سمینار جوملا، جشنواره جوملا و مترجم برگزیده جوملا در ایران یکی از پرسابقه‌ترین تیم‌ها در گسترش متن باز است که در مبحث سیستم‌های مدیریت محتوا نزدیک به ۱۰ سال فعالیت داشته است.

گوشی همراه خود را به ماوس و صفحه کلید تبدیل کنید
"Splashtop Touchpad "، نرم‌افزاری است که به کمک آن می‌توانید گوشی آی‌فون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ خود را به یک موشواره یا صفحه کلید برای رایانه شخصی‌تان تبدیل کنید.
این نرم‌افزار در مواقعی که صفحه کلید یا ماوس شما از کار می‌افتند، دارای کاربرد است و در حقیقت می‌توان به وسیله آن مانیتور رایانه را از راه دور کاملا کنترل کرد.



خنثی‌سازی بمب با تلفن همراه
یک کار‌شناس سابق خنثی‌سازی بمب که خود نیز در معرض انفجار قرار گرفته است، موفق به ساخت یک نرم‌افزار جدید گوشی هوشمند شده که به مسافران در جلوگیری از قدم گذاشتن بر روی مین‌ها کمک می‌کند.
این برنامه تصاویر و اطلاعاتی از تمام مین‌ها و بمب‌های شناسایی‌شده را که روزانه باعث مرگ و از کار افتادگی انسان‌ها در بسیاری از بخشهای جهان از جمله اروپا می‌شود، ارائه می‌کند.

شمار دامنه‌های اینترنتی فعال در کشور
ماهانه نزدیک به ۱۰ هزار دامنه اینترنتی با پسوندهای مختلف در کشور به ثبت می‌رسد که دامنه لاتین نقطه آی آر (.ir) بیشترین آمار دامنه‌های فعال در ایران را به خود اختصاص داده است.
هم‌اکنون شمار دامنه‌های اینترنتی ثبت‌شده در کشور به ۲۸۶ هزار و ۹۴۸ مورد رسیده است.

هدست پیشرفته ضد حملات صرع و افسردگی
این دستگاه به شکل یک پد است که روی پیشانی و قسمت بالای عصب اصلی مغز می‌چسبد. پد از طریق سیم‌های نازک به یک جعبه کوچک در اندازه تلفن همراه که در قسمت کمر قرار دارد، متصل می‌شود.
جعبه در مدت حداکثر ۳۰ ثانیه پالس‌های الکتریکی ضعیف تولید می‌کند و تولید پالس به مدت ۳۰ ثانیه متوقف می‌شود. پالس‌های الکتریکی باعث تحریک عصب سه قلو (تری ژمینال) شده و از تعداد حملات صرع می‌کاهد و برای کاهش افسردگی هم  موثر است.



امکان پرینت اطلاعات موبایل فراهم شد
این برنامه کاربردی که برای سیستم عاملهای اندروید و iOS تدارک دیده شده، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها، ایمیل‌ها، صفحات وب، فایل‌های PDF و فایل‌های آفیس (که فرمت بیش از ۹۴ درصد فایل‌های اداری موجود به شمار می‌رود) را از طریق پرینتر خود به چاپ رساند.
به کمک این برنامه کاربر هیچگونه احتیاجی به نصب درایور یا انجام تنظیمات شبکه ندارند و این برنامه تمام کار‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

نرم‌افزار ذكرشمار

نرم‌افزار "ذكرشمار"، برنامه‌ای زيبا و كارآمد برای شمارش ذكرهای كاربران است كه با ظاهری ساده و بسيار زيبا، قابليت شمارش ذكر، تسبيحات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و ذكرهای ايام هفته به‌صورت جداگانه و استفاده از لرزاننده هنگام شمارش به صورت كاملا كارآمد (با امكان فعال يا غيرفعال كردن) را دارد.

شارژ تلفن همراه با سلول هیدروژنی تا سال ۲۰۱۳
این سلول سوختی شارژ تلفن همراه می‌تواند پنج وات ساعت برق را برای دو ساعت شارژ کردن یک گوشی هوشمند متوسط تولید کند. این سلول سوختی برای کاربری‌های مختلف از شارژ کردن تلفن همراه گرفته تا کار به عنوان یک ژنراتور متحرک ۲۰۰ واتی برای تامین برق پشتیبان قابل استفاده است.



شيشه جادويي براي ذخيره ابدي اطلاعات
شیشه جادویی فناوری نوینی است که تحولي عظيم در حوزه ذخيره‌سازي ديجيتال اطلاعات ايجاد مي‌كند. نمونه اوليه اين شيشه جادويي در ابعاد دو سانتيمتر و با ضخامت دو ميليمتر طراحي شده است و داده‌ها به شكل فرم باينري از طريق ايجاد نقاطي درون يك لايه نازك شيشه كوارتز ذخيره مي‌شوند.
قدرت ذخيره‌سازي در اين شيشه 40 مگابايت در هر اينچ مربع است و اطلاعات حتي پس از شكستن شيشه نيز حفظ مي شوند.

مسابقه سریع‌ترین پیامک‌نویس برگزار می‌شود
مسابقه سریع‌ترین پیامک‌نویس در فرهنگسرای فناوری اطلاعات به صورت رایگان برگزار می‌شود.
تاکنون ۳ هزار نفر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند؛ از طریق سایت sms.ir ثبت‌نام کنید.

نسل جدید صفحه نمایش سه‌بعدی ساخته شد
محققان موفق به ساخت یک صفحه نمایش سه‌بعدی شدند که نسبت به نمونه‌های قبلی عمق بیشتری را نشان می‌دهد.
این صفحه نمایش جدید از ۹ پنل مجزا تشکیل شده است که عمق و منحنی‌های تصویر را به‌خوبی نشان می‌دهد.
سطح کلی این صفحه نمایش جدید به اندازه نصف تبلت است و هریک از ۹ صفحه نمایش به‌صورت طبقه به طبقه روی هم قرار گرفته‌اند.



مغز انیشتين را دانلود کنید
اپلیکیشنی به بازار آمده است که مغز انیشتین نام گرفته و به کاربران قول می‌دهد تا تصاویر بسیار دقیق و حاوی جزئیات از مغز انیشتین را راحت‌تر از هر زمان دیگری در اختیار دانشمندان قرار دهد.
این اپلیکیشن به محققان این اجازه را خواهد داد تا به طور عمیق‌تر و دقیق‌تری به مغز انیشتین نگاه کنند. آنها حتی می‌توانند مناطقی از مغز انیشتین که نورون‌ها متراکم‌تر از حالت طبیعی هستند را نیز با وضوح بالا مشاهده کنند.

بلندگوی بلوتوثی با ۱۲۰ دسی‌بل بلندی صدا
بلندگوی بلوتوث قابل حمل سولمیت (Solemate) با قابلیت ضد رطوبت عرضه شده که صدایی تا ۱۲۰ دسی‌بل را در فاصله نیم متری ارائه می‌دهد.
این بلندگو از سه طریق بلوتوث، کابل ۵.۳ میلیمتری و کابلUSB، امکان اتصال به تلفن‌همراه، تبلت، لپ‌تاپ و هر پخش‌کننده موسیقی را دارد.




120 کارگاه آموزشی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود
آشنایی با فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، تولید محتوای الکترونیکی، روزنامه‌نگاری الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی مجازی، روابط عمومی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی دیجیتال، مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری، کتابخانه دیجیتال، طراحی و تولید اینفوگرافی، آشنایی با نرم‌افزارهای کاربردی و مدیریت رسانه‎های دیجیتال، محورهای کارگاه‌های آموزشی ششمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.
این نمایشگاه 13 تا 22 مهر در مصلای تهران برگزار می‌شود.

خواندن گزارش آب و هوا و تیتر یک روزنامه‌ها روی نان تست صبحانه
این سیستم مفهومی از یک سیستم وای‌فای داخلی برخوردار است که امکان بررسی وضعیت آب و هوا در اینترنت را فراهم می‌کند.
نان تست پس از آماده شدن به همراه گزارشی تصویری از پیش‌بینی وضعیت هوای آفتابی یا بارندگی، حداکثر و حداقل دما بر روی آن از دستگاه خارج می‌شود که به‌راحتی قابل مصرف است.
این سیستم مفهومی در صورت عرضه می‌تواند در آینده برای چاپ تیترهای یک روزنامه‌های صبح بر روی نان نیز مورد استفاده قرار گیرد.