Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 43

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۱

تبلت قرآنی/ تلفن هوشمندی به نازکی کاغذ/ نرم‌افزار مقابله با بدافزارها/ پیوند گوشی و لپ‌تاپ/ نرم‌افزاری برای نوشتن با چشم بسته/ تایپ با کیبورد مجازی و...

به گزارش گرداب، شماره چهل و سوم "حاشیه‌های وب" با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

ورود تبلت قرآنی به بازار
تبلت قرآنی دایا مجهز به نرم‌افزار قرآنی "الذکر"، با پشتیبانی از سیم‌کارتهای نسل سوم و سیستم عامل اندروید به زودی وارد بازار می‌شود.
این تبلت‌ها قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت نسل سوم و اینترنت را نیز دارند.
صفحه چندتاچی، زوم با ۵ انگشت، کانکشن وای‌فای و بلوتوث از جمله امکانات این تبلت قرآنی است و نرم‌افزار نصب‌شده بر روی این تلبت نیز امکان ۴۵ تفسیر، تعدد لغات و ترجمه به زبانهای مختلف، استفاده از رسم الخط قرآنی، قرائت ۹ قاری و ترجمه گویا را دارد.

نرم افزار مقابله با بدافزار‌ها
IObit Malware Fighter Pro 1.6.0.8 Final یک نرم‌افزار امنیتی پیشرفته برای حذف نرم‌افزارهای جاسوسی و برنامه‌های مخرب است که عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین عفونت‌ها از ویروس‌ها، نرم‌افزار‌های جاسوسی مختلف، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان‌ها، کی‌لاگر‌ها، ربات‌ها، کرم‌ها، hijackerها و... را تشخیص داده و آن‌ها را از کامپیو‌تر شما حذف می‌کند.

شمارش پول نقد برای روشندلان از طریق تلفن‌همراه امکانپذیر شد
محققان اقدام به ارائه یک برنامه کاربردی تلفن همراه کردند که به روشندلان و افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند کمک می‌کند پول نقد خود را بشمارند.
این برنامه کاربردی تلفن همراه برای دستگاه‌هایی که سیستم عامل آن‌ها اندروید است می‌توانند یک اسکناس را با دوربین تلفن همراه خود اسکن کرده و این برنامه اجرایی مبلغ آن را بلند می‌خواند.

اختراع حسگری که تلفن جواب می‌دهد
دانشمندان حسگری اختراع کرده اندکه کاربر می‌تواند با پوشیدن آن چون یک ساعت تمام دستگاه‌های الکتریکی را با یک موج ساده دست کنترل کند.
این حسگر به طور بی‌سیم با سایر تجهیزات الکتریکی مرتبط می‌شود؛ بنابراین کاربر می‌تواند بدون نگاه داشتن این وسایل در دست آن‌ها را کنترل کند، برای مثال حتی اگر تلفن همراه‌تان در داخل کیف یا اتاق دیگر باشد می‌توانید آن را کنترل کنید.


رونمایی از بازی آ‌ن‌لاین "میراث"
بازی رایانه‌ای آن‌لاین میراث برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی است که با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و با طراحی و ساخت کاملا ایرانی با هدف عرضه فرهنگ و تمدن ایران و برپایه معماری‌های کهن ایرانی عرضه شده است.
سرور و میزبانی این بازی رایانه‌ای به صورت ۱۰۰ درصد داخلی انجام شده است.

رونمایی از نخستین تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک
این تلویزیون سه بعدی از نوعی فناوری بهره می‌برد که برای نخستین بار این امکان را برای تماشاگر فراهم می‌کند که بتواند بدون عینک تصاویر را به صورت سه بعدی مشاهده کند.

تلفن هوشمند به نازکی کاغذ در راه بازار
دانشمندان ادعا می‌کنند می‌توان از گرافن برای ساخت تلفن‌های هوشمند به نازکی و انعطاف پذیری یک ورق کاغذ استفاده کرد.
گرافن به عنوان محکم‌ترین ماده در جهان (۱۰۰ برابر محکمتر فولاد) و نازک‌ترین ماده (یک اونس آن می‌تواند ۲۸ زمین فوتبال را بپوشاند) می‌تواند فناوری تلفن همراه و پانل‌های خورشیدی را متحول کند.
از آنجا که گرافن مانند مس رسانای برق است، می‌تواند به تلفن همراه صفحه لمسی انعطاف پذیر و همچنین سلول‌های خورشیدی شفاف و ارزان قیمت منجر شود.


نخستین تبلت دارای پروژکتور ساخته شد
به تازگی تصاویر و اطلاعاتی درباره تبلت جدیدی منتشر شده که به پروژکتور پیشرفته‌ای مجهز و قادر است تصاویر را با بزرگنمایی و کیفیت ویژه‌ای پخش کند.
تبلت پروژکتور جدید (SmartQ U7 ) به سیستم عامل اندروید مجهز است.
این دستگاه، دارای صفحه نمایش هفت اینچی است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۰۲۴×۶۰۰ پیکسل نمایش دهد.
از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پورت HDMI، اتصالات صوتی و شکافت حافظه microSD برای ارتقای حافظه اشاره کرد.

نرم افزار رایگان مدیریت حرفه‌ای ایمیل‌ها
این نرم‌افزار با حمله ویروس‌ها و اسپم‌ها که در ایمیل‌های مخرب پنهان شده‌اند مقابله می‌کند. همچنین یکی از کاربردهای دیگر آن رهایی از دست ایمیل‌های تبلیغاتی مزاحم است.
Mozilla Thunderbird  علاوه بر مدیریت ایمیل‌ها یک ابزار امنیتی بسیار قدرتمند نیز محسوب می‌شود.

حاصل پیوند گوشی و لپ تاپ
یک شرکت کامپیوتری به دنبال تولید یک رایانه جیبی است.
این طرح قرار است با ویندوز۸ آغاز به کار کند و کاملا کار با آن مانند ویندوزهای کامپیوترهای شخصی می‌ماند و طراحی بدنه آن نیز به صورتی است که کار را برای شما بسیار آسان می‌کند.
از امکانات این تلفن همراه: کیبورد کامل "QWERTY"، دوربین سه بعدی، دکمه‌های مخصوص بازی و صفحه نمایش ۵ اینچی.
به گفته طراحان این تلفن همراه می‌تواند ویندوز موبایل را هم‌رده بهترین‌ها در بازار کند.



ارائه 700 كتاب الكترونيكی پيرامون امام حسين تا عاشورا در فضای مجازی
اين كتاب‌ها با پنج فرمتpdf ،java ،android ، txt - epub برای استفاده در رايانه، گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها به صورت رايگان بر روی سايت مركز  تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان به نشانی www.ghaemiyeh.com قرار خواهد گرفت.
كتاب‌ها همزمان بر روی وب‌سايت ديگر اين مركز به نام شبكه اطلاع‌رسانی امام حسينعليه‌السلام به نشانی ImamHossein.net قرار خواهد گرفت.
اين مجموعه شامل متن 300 جلد كتاب و 450 مقاله پيرامون اباعبدالله با موضوعاتی همچون سخنان، تاريخ زندگانی، سيره و فضائل، مقاتل، شعر، عاشورا و ... است.

امکان تایپ کردن با کیبورد مجازی فراهم شد
صفحه کلید مجازی یا magic cube یک دستگاه کوچک است که می‌تواند با لیزر پروژکتور خود یک صفحه کلید مجازی لیزری متشکل از ۶۳ کلید را بر روی هر سطح صاف و مسطحی ایجاد کند. علاوه بر این با فشردن هر دکمه مجازی، صدای کلیک کردن دکمه نیز پخش می‌شود.
این گجت از طریق کابل USB است و نیز اشعه بلوتوث  می‌تواند به تلفن همراه یا رایانه متصل شود.

مسواک هوشمندی که فراموش کردن مسواک را یادآوری می‌کند
این مسواک با یک کاربرد تلفن همراه، ارائه شده که وقتی فرد به‌طور مناسب مسواک بزند به او ستاره‌های طلایی جایزه می‌دهد.
اگر فرد کم مسواک بزند، این دستگاه جدید، دروغ او را مبنی بر استفاده منظم از مسواک برای دندانپزشک رو می‌کند.
مسواک Beamبه طور بی‌سیم (بلوتوثی) به تلفن متصل می‌شود.


نخستین رشته دانشگاهی بازی‌سازی رایانه‌ای راه‌اندازی می‌شود
بازی‌سازی رایانه‌ای به عنوان یک رشته فعالیت خود را از بهمن ماه امسال آغاز می‌کند.
رشته گرایش‌های جدید به نام‌های "کاردان فنی بازی‌سازی رایانه‌ای"، "کاردان حرفه‌ای کارگردانی و طراحی بازی‌های رایانه‌ای" و "کاردان حرفه‌ای کارگردانی هنری بازی‌های رایانه‌ای" در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی- کاربردی به تصویب رسیده است.

یک سوم جهان برخط هستند
سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد بیش از یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند و استفاده از تلفن همراه با افزایش ۶۰۰ میلیونی در سال ۲۰۱۱، اکنون به حدود شش میلیارد رسیده است.

بریل‌تاچ، نرم‌افزاری برای نوشتن با چشم بسته
پژوهشگران راهکاری برای یادداشت‌نویسی طراحی کرده‌اند که می‌تواند جایگزینی برای رد کردن یادداشت‌های زیرمیزی باشد. این راهکار که بریل‌تاچ نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد با حرکات انگشتان خود بر روی ابزار دارای صفحه لمسی متنی را بنویسند، بدون آنکه مجبور باشند هنگام یادداشت‌برداری به آنچه می‌نویسند، نگاه کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های بریل تاچ در این است که کاربران در عرض چند دقیقه می‌توانند الفبای خط بریل را فرا گیرند.



تلفن همراه به کمک ردیابی بیماری مالاریا آمد
محققان روش‌هایی یافته‌اند که امکان ردیابی و پراکندگی مالاریا در کنیا را از طریق ۱۵ میلیون گوشی موبایل فراهم می‌کند.
این محققان اقدام به جمع‌آوری اطلاعات برای تشخیص زمان دقیق بیماری با ارسال پیامک و مکالمه میان ۱۵ میلیون نفر از مردم کنیا کرده‌اند.