Gerdab.IR | گرداب

رکورد زدن در بازی‌های رایانه‌ای با چه هدفی صورت می‌گیرد

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۱

رکورد زدن بهانه‌ای است که در دهه‌های حاضر برای انجام طولانی مدّت کارهایی که لزومشان احساس نمی‌شوند و احمقانه تصور می‌شوند، آورده می‌شود.

گرداب- مدیر فروش فروشگاه آن‌لاین 4 Cabling در سیدنی، با انجام بخش چندنفره‌ی ندای وظیفه: عملیات سری ۲(COD: Black ops 2) به مدت ۱۳۵ ساعت توانست رکورد بیشترین زمان بازی‌کردن را به نام خود ثبت کند.

صبر و تحمل «اوکان کایا» در بازی‌کردن عملیات سری ۲ در بازی حالت چند نفره‌ی ندای وظیفه به قدری بود در کتاب رکوردهای جهانی به ثبت رسیده است.

این رکورد جدید، رکورد به ثبت رسیده‌ی قبلی را که مدت ۱۲۰ ساعت و ۷ دقیقه بود، نزدیک به ۱۵ ساعت ارتقا می‌دهد. رکورد قبلی در اختیار یک کانادایی بود که بازی «مقاومت» ( Resistanceانحصاری پلی‌استیشن ۳) را بازی کرده بود.

کایا، هفت روز برای رسیدن به ۱۳۵ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ی خود تلاش کرد، البته این زمان قطعا مداوم نبوده است. طبق قوانین گینس، هر بازی‌کننده می‌تواند هر یک ساعت، به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند و هر یک استراحت استفاده نشده در آینده می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کایا با رد کردن چند زمان استراحت قادر بوده که برای مدت بسیار کوتاهی بخوابد.

رکورد زدن در بازی‌های رایانه‌ای با چه هدفی صورت می‌گیرد

رکورد زدن بهانه‌ای است که در دهه‌های حاضر برای انجام طولانی مدّت کارهایی که لزومشان احساس نمی‌شوند و احمقانه تصور می‌شوند، آورده می‌شود. مسلماً شخصی که این رکورد را به ثبت رسانده قبل از این چندین چند روز در ساعات طولانی را به این بازی پرداخته و حسابی تمرین کرده و نیاز به گفتن نیست که به این بازی اعتیاد داشته. امّا برای چه هدفی؟ امروزه افرادی که در پی بازیِ فراوان و پرداختن به بازی‌های ویدئویی نه برای رکورد زدن که از جهت اعتیاد به یک بازی، باعث خسارت‌های جانی و مالی به خود و دیگران شدند، بسیار زیاد شده‌اند.

گاهی اوقات اخبار این اتفاقات در خروجیِ خبر گذاری‌ها منتشر می‌شود امّا بیشتر اوقات این اتفاقات مشخص نمی‌شود و به اخبار کشیده نمی‌شود.

در گذشته تلاش برای رسیدن به چنین رکوردهایی، خواسته یا ناخواسته عواقب ناراحت‌کننده‌ای داشته است. در ماه جولای، یک مرد تایوانی بعد از ۴۰ ساعت دیابلو ۳ بازی کردن در کافی‌نت جان خود را از دست داد.

سال گذشته هم، یک امریکایی در جریان یک ماراتون ۲۰ ساعته بازی با ایکس باکس، دچار انسداد خونی ریوی شد.

منبع: مشرق