Gerdab.IR | گرداب

نگرانی آمریکا از تبدیل آسیا به قطب فناوری جهان

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۱

بر اساس گزارش تازه اداره مدیریت اطلاعات ملی آمریکا موسوم به DNI آسیا در حال تبدیل به قطب فناوری جهان است.

نگرانی آمریکا از تبدیل آسیا به قطب فناوری جهانبه گزارش گرداب به نقل از فارس، این امر باعث نگرانی موسسات فناوری و همین طور دولت آمریکا شده که از تضعیف جایگاه این کشور به طور جدی بیم دارند و دوست ندارند شاهد پایان سیطره آمریکا بر دنیای آی سی تی باشند.

در این گزارش 160 صفحه ای که نسخه ای از آن از اینجا در دسترس است، چهره کلی جهان در 15 تا 20 سال آینده ترسیم شده و تغییرات دنیای فناوری یکی از بخش های مهم گزارش یاد شده را تشکیل می دهد.

بر همین اساس افزایش قدرت مردم جهان به واسطه استفاده از فناوری های مختلف در سال های آینده ادامه می یابد و 80 درصد از مردم جهان به سرویس های کلود و ابزار تحلیل اطلاعات به طور دیجیتال دسترسی می یابند.

در بخش دیگر این گزارش تصریح شده که تا سال 2030 آسیا آمریکای شمالی و اروپا را پشت سر گذارده و به قدرت برتر جهانی مبدل می شود. این ارزیابی بر اساس پیش بینی میزان جی دی پی، میزان جمعیت، مخارج نظامی، سرمایه گذاری در حوزه فناوری و ... انجام شده است.

بر اساس گزارش یاد شده چین به تنهایی بزرگترین اقتصاد جهان را شکل خواهد داد و تا چند سال قبل از سال 2030 اقتصاد آمریکا را پشت سر می گذارد. چین و دیگر کشورهای آسیایی همچنین به علت گسترش شرکت های فناوری، ایده ها و سرمایه گذاری های خلاقانه بخش اعظم سرمایه حوزه فناوری را به خود اختصاص خواهند داد.