Gerdab.IR | گرداب

رابطه بازی‌های پرخشونت رایانه‌ای و کشتارهای آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۱

95 درصد دانشمندان معتقدند که خشونت در رسانه‌ها، تلویزیون، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای پرخاشگری و روحیه تهاجمی را در فرد افزایش می‌دهد ، اما تنها پنج درصد هستند که بر خلاف آن فکر می‌کنند.

رابطه بازی‌های پرخشونت رایانه‌ای و کشتارهای آمریکاگرداب- بازار بحث‌ها درباره خشونت بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرات روانی آن‌ها بر افراد با کشته شدن بیست و شش تن از جمله بیست کودک در یک مدرسه ابتدایی در آمریکا، داغ شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، جان هیکنلوپر ، فرماندار دموکرات ایالت کلرادوی آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت قطعاً این بازی‌ها در افرادی که ثبات روانی ندارند، تاثیر مستقیم می‌گذارد. کسانی که مشکلات روحی، روانی و ذهنی دارند با دیدن این خشونت‌ها خود را در آن فضا احساس می‌کنند و در صورتی که اسلحه در دسترس‌شان باشد این فجایع را به وجود می‌آورند.

در ماه ژوئیه نیز در کشتاری مشابه در سینمایی در این ایالت غربی آمریکا، هنگام نمایش فیلم بت من ، دوازده تن کشته شدند.

جی راکفلر، سناتور دمکرات ویرجینیای غربی با تاکید بر ضرورت وضع قانون، گفت هر چند که هنوز قطعا نمی‌توان گفت آیا دیدن این تصاویر بر قاتل نیوتاون، در ایالت کنتیکت تاثیر داشته است یا خیر، اما مسئله محتوای خشونت آمیز در بازی‌ها و فیلم‌ها همچنان جدی است و باید با آن مقابله کرد.

وی روز چهارشنبه طرحی را به کنگره پیشنهاد داد که اگر به تصویب برسد، آکادمی ملی علوم موظف خواهد شد روابط بین بازی‌های رایانه‌ای خشن و خشونت‌ها را در جامعه آمریکا مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد در نظر دارد از کمیسیون فدرال تجارت و نیز مسئولان مخابرات بخواهد نگاه تازه‌ای به این موضوع بیندازند و کارایی سیستم طبقه بندی بازی‌های رایانه‌ای را بررسی کنند.

بنا به اعلام رسانه‌های آمریکایی، آدام لانزا، جوان بیست ساله‌ای که بیست و شش نفر را در مدرسه ابتدایی سندی هوک نیوتاون به رگبار بست، غالبا به بازی‌های رایانه‌ای خشن می‌پرداخت.

ایالت کالیفرنیا فروش بازی‌های خشن را به کودکان ممنوع کرده بود، اما دیوان عالی آمریکا در ژوئن 2011 این تمهید را از درجه اعتبار ساقط کرد و آن را منافی آزادی بیان دانست.

بسیاری از کارشناسان و تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای بر این باورند که هنوز مدارکی دال بر تاثیرات مضر محصولاتشان وجود ندارد.

به گفته براد بوشمن، استاد روانشناسی دانشگاه اوهایو، روشن است که هر چه فرد وقت بیشتری را برای این نوع بازی‌ها صرف کند، بیشتر رفتاری پرخاشگر از خود نشان خواهد داد.

این استاد دانشگاه افزود رد این واقعیت اصلا قابل تحمل نیست. از نظر من 95 درصد دانشمندان معتقدند که خشونت در رسانه‌ها، تلویزیون، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای پرخاشگری و روحیه تهاجمی را در فرد افزایش می‌دهد ، اما تنها پنج درصد هستند که بر خلاف آن فکر می‌کنند.

این روانشناس توضیح داد یک بازی رایانه‌ای قطعا تاثیر بیشتری نسبت به تماشای فیلم دارد، زیرا فرد هنگام بازی فقط روی کاناپه ننشسته بلکه کاملا درگیر است.

راکفلر گفت:  این که به حمله روز جمعه مانند دیگر حملات نگاه کنیم و دست روی دست بگذاریم و ساکت بمانیم، کاری عبث و مسخره است.

منبع: همشهری آن‌لاین