Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک شبکه همراه تبلیغاتی تاسیس می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

فیس‌بوک قصد دارد به‌وسیله اطلاعاتی که کاربرانش به اشتراک گذاشته‌اند، یک شرکت تبلیغاتی تأسیس کند و با استناد به ترجیحات کاربران، تبلیغات را برای آنان نمایش دهد.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، فیس‌بوک با هدف افزایش درآمد خود به دنبال راه اندازی یک شبکه تبلیغاتی مبتنی بر گوشی و تبلت است که به این شرکت امکان می‌دهد تا آگهی‌های هدفمندش را به سوی کاربران سرازیر کند.

این شرکت که اطلاعات شخصی متنوعی را از کاربرانش جمع آوری کرده قصد دارد تبلیغاتی را بر مبنای علائق و سلائق این افراد به نمایش درآورد تا بتواند هر چه بیش‌تر توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

این اقدام فیس‌بوک اگر چه به ضرر کاربرانی است که باید منتظر بمباران تبلیغاتی خود باشند، اما به نفع شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری است که می‌توانند با دقت بیش‌تری اهداف تبلیغاتی خود را انتخاب کنند.

طبیعتا این تبلیغات بیش‌تر افرادی را در فیس‌بوک هدف قرار می‌دهد که با هویت واقعی و اسم و مشخصات کامل در حال فعالیت هستند.

اگر چه شرکت‌های اینترنتی زیادی خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند. اما باید توجه داشت که موقعیت فیس‌بوک در این زمینه بسیار مطلوب است. زیرا این شرکت بیش از یک میلیارد کاربر دارد که اطلاعات زیادی را در مورد خود به اشتراک گذاشته‌اند که از سن و جنسیت و تحصیلات تا محل زندگی و علائق آنها را شامل می‌شود.