Gerdab.IR | گرداب

سیستم تبلیغاتی فیس‌بوک و کمک به اقتصاد امریکا

تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳

شرکت پپسی برای استفاده از سرویس تبلیغاتی فیس‌بوک قراردادی را با این شبکه اجتماعی امضا کرده و می‌گوید تبلیغات جدیدش تنها در معرض دید مردان دانشجو در چند منطقه خاص جغرافیایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، فیس بوک برای تثبیت جایگاه خود به عنوان دومین پلاتفورم برتر تبلیغاتی جهان در حال تحلیل حجم زیادی از داده‌های 1.3 میلیارد کاربر خود است تا آنها را بمباران تبلیغاتی کند.

نیویورک تایمز گزارش داد که با این شیوه جدید آگهی‌های هدفمند فیس بوک نه تنها در خود این سایت بلکه در بقیه اینترنت هم در دسترس قرار می‌گیرد و این امر چالشی مستقیم برای گوگل است که فعلا رهبری دنیای تبلیغات آنلاین را در دست دارد. گوگل به تنهایی یک سوم بازار جهانی تبلیغات را در اختیار دارد و فیس بوک علیرغم تلاش های فراوان نتوانسته تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

پلاتفورم تبلیغاتی تازه فیس بوک که اطلس نام دارد از امروز راه اندازی می‌شود. دسترسی به ریزترین جزییات رفتارهای کاربران برای نمایش آگهی های مرتبط با روحیات و عادات آنان از جمله مهم ترین ویژگی های این پلاتفورم خواهد بود.

فیس‌بوک به آگهی دهندگان وعده داده با استفاده از اطلس می‌توانند دقیقا گروه های خاصی را هدف گرفته و آگهی‌های خود را تنها برای آنها نمایش دهند. به عنوان مثال شرکت پپسی که برای استفاده از این سرویس قراردادی با فیس بوک امضا کرده می‌گوید تبلیغات جدیدش تنها در معرض دید مردان دانشجو در چند منطقه خاص جغرافیایی قرار خواهد گرفت.

بعد از نمایش این تبلیغات هم داده های تحلیلی مربوط به نحوه مشاهده آنها از سوی کاربران در اختیار پیپسی قرار می‌گیرد تا در دور بعدی تبلیغات این کار به صورت هدفمندتری انجام شود.