Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارشاد:

«ماهیت فیلترینگ را همه قبول دارند»

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد مربوط به جزئیات است، این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، علی جنتی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در لزوم استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد و گفت: امروز با استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌توانیم به تمامی خانه‌ها نفوذ کنیم و تاثیر خود را از طریق برنامه‌های فرهنگی بگذاریم. بر این اساس باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ها و آموزه‌های قرآنی گسترش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نباید وضعیت را به گونه‌ای رقم بزنیم که شبکه‌های اجتماعی فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشند.

وی با بیان اینکه در هر کشوری مسایل امنیتی وجود دارد و از طرف دیگر برخی سایت‌ها مطالبی دارند که با فرهنگ و ارزش‌های ما منافات دارد، گفت: ما نباید اجازه دهیم با استفاده از این مساله مردم را فریب دهند.

جنتی با اشاره به اینکه هر کشوری برای خودش محدودیت‌هایی دارد، گفت: امروز حتی در اروپا شاهد هستیم که از نفوذ فرهنگ آمریکایی رنج می‌برند و با فیلترینگ بخش‌های مختلف نمی‌خواهند اجازه دهند فرهنگ آمریکایی در کشورشان رخنه کند.

وی با بیان این که ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد بر سر جزئیات است به طور مثال گروهی معتقدند وایبر باید فیلتر شود و گروهی نیز موافق این موضوع نیستند. این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد اما نباید در این زمینه نظر شخصی افراد اعمال شود و طبق قانون باید عمل کنیم.