Gerdab.IR | گرداب

برگزاری اولین همایش فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳

با توجه به ضرورت افزایش سطح دانش عموم مردم و آگاهی از تهدیدها و فرصت‌های موجود در فضای سایبر، همایش فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها سه‌شنبه 15 مهر ماه در استان البرز برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری دانشجو، همایش فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها با هدف ارتقای فرهنگ کاربری سرویس‌های الکترونیکی، افزایش دانش والدین برای استفاده از ابزارهای موجود، به منظور کنترل نامحسوس فرزندان در فضای مجازی و همچنین ارتقای امنیت و آرامش در خانواده برگزار می‌شود.

علاوه بر آموزش راهکارهای افزایش امنیت اطلاعات در فضای مجازی به خانواده‌ها، تامین امنیت فرزندان در اینترنت توسط والدین، واکاوی امنیت خانواده و فرزندان در فضای مجازی در افق آسیب شناسی اینترنت از جمله اهداف دیگر این همایش است.

از آنجایی که ارتکاب جرایم سایبری، ساختار امنیت خانوادگی و اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد، راهکارهای مدیریت جامعه با محوریت فضای مجازی، اینترنت و تحکیم امنیت سایبری، تشریح مزایا و مخاطرات استفاده از نرم‌افزارهای پیام رسان اینترنتی و ارتقاء فرهنگ استفاده از آنها ازدیگر موضوعاتی است که در این همایش بررسی خواهد شد.

با توجه لزوم توجه به سایت‎‌های جعلی اینترنتی و لزوم رعایت شرایط سنی بازی‌های رایانه‌ای برای فرزندان، آموزش ابزارهای کنترل دسترسی کودکان و امنیت در اینترنت، از دیگر مواردی است که در این همایش توسط کارشناسان بررسی خواهد شد.

این همایش به همت اداره کل ارشاد استان البرز، با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و شرکت‌های زیر مجموعه حوزه ICT، روز سه شنبه 15 مهرماه، در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار می‌شود و شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد است.