Gerdab.IR | گرداب

لحظه به لحظه با یک واقعه/

بسته خبری: اسیدپاشان مجازی

تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳

بازتاب اتفاقات تلخ اسیدپاشی در اصفهان در فضای مجازی، آن‌قدر دامنه‌دار بود که کار را به مسؤولان رده یک کشور رساند.

گرداب- میز خبر: حادثه تلخ اسیدپاشی در اصفهان در رسانه‌های اجتماعی به دنباله رسانه‌های جمعی (سایت‌های خبری) مورد توجه جدی کاربران قرار گرفت.

موضوعی که واکنش مسؤولان مختلف را در پی داشت و حاشیه‌های فراوانی را در فضای مجازی در پی داشت. حاشیه‌هایی مانند توانایی کنترل و پایش شایعات، تحت پیگرد قرار دادن مجرمین در فضای مجازی و... .

اسیدپاشان مجازی شما می‌توانید خط خبری این واقعه را در این صفحه پیگیری کنید.
(این صفحه به محض دریافت خبر جدید به‌روز می‌شود)

29 مهر 93 >
* معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: یکی از اقدامات مهم برای مقابله با شایعات این است که ما هر خبری را بدون تحقیق نپذیریم و در مورد هر خبری از منابع موثق تحقیق کنیم. (+)

3 آبان 93 >
* اتفاق تلخ اخیر در اصفهان و طولانی شدن روند یافتن مسببان و شایعه‌پراکنان باعث شده است که هر ناظم امنیت عمومی و ملی نسبت به زمان‌بر کنترل شایعات و پایش شایعه‌پراکنان در رسانه‌های اجتماعی غیر ایرانی نگران شود. (+)
* یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر هر روز در سایت‌های مختلف و شبکه‌های مجازی و تلفن همراه پیام‌هایی درباره اسیدپاشی رد و بدل می‌شود که بخش اعظم آن فقط ایجاد نگرانی در کشور است. (+)

4 آبان 93 >
* دو تن از آشوبگران فضای مجازی حادثه اسید پاشی اصفهان در جنوب کشور دستگیر شدند. (+)
* وزیر کشور درباره وقایع اخیر اسیدپاشی در اصفهان گفت: اخباری که در وایبر و واتس‌اپ مطرح می‌شود، واقعاً اساس ندارد. (+)

5 آبان 93 >
* سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی و نیز اطلاعاتی با شبکه‌های اجتماعی ضداخلاق و ضدامنیت نظیر وایبر و واتس‌اپ که آرامش مردم را با شایعات برهم می‌زنند، برخورد می‌کند. (+)
* استاندار اصفهان از برخورد با شایعه‌سازان در رسانه‌های اجتماعی در موضوع اسیدپاشی خبر داد. (+)
* رییس مرکز سایبری بسیج گفت: برخی از رسانه ها در کشور رها هستند و دست به هر کاری برای اهداف سیاسی خود می زنند. (+)

7 آبان 93 >
* عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران معتقد است که «مقصر اصلی در بروز شایعات شبکه‌های اجتماعی، مردم نیستند». وی می‌گوید: قانون‌مند شدن فضای مجازی بهترین راهکار برای مقابله با چنین مشکلی است. (+)

14 آبان 93 >
* حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درباره سیاست‌های ملی در مواجهه با موضوع‌هایی چون اسیدپاشی و برخی بداخلاقی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و عقب‌ماندگی سیاست‌گذاران فرهنگی و رسانه‌های رسمی در برابر کارکردهای شبکه‌های اجتماعی در این‌گونه مقوله‌ها، اظهار کرد: راه این نیست که اگر برنامه‌ای نداریم این موضوع را رها کنیم و اگر نمی‌توانیم برایش برنامه‌ داشته باشیم جلویش را بگیریم. (+)