Gerdab.IR | گرداب

معاون اول قوه قضائیه تشریح کرد:

نقش غیرقابل انکار شبکه‌های اجتماعی در دامن زدن به ناامنی

تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی و نیز اطلاعاتی با شبکه‌های اجتماعی ضداخلاق و ضدامنیت نظیر وایبر و واتس‌اپ که آرامش مردم را با شایعات برهم می‌زنند، برخورد می‌کند.

به گزارش گرداب، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌‌اژه‌ای در نشست خبری خود که به منظور رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان در محل دادگستری استان اصفهان تشکیل شد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بسیاری از جریانات رسانه‌ای و نیز شایعات در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و واتس‌اپ منتشر و در واقع سبب ایجاد ناامنی شد و آیا قوه قضائیه با توجه به بسترسازی اختلافات و ناامنی‌ها از طریق این شبکه‌های اجتماعی اقدامی در نظر گرفته و در پی پیگیری عاملان شایعه‌ساز هستند؟ پاسخ داد: در قوه قضائیه مدتی پیش نامه‌ای برای مسئولان ذیربط نوشتند که از شبکه‌های اجتماعی به صورت پاک استفاده شود و زمینه جلوگیری از فساد و موارد مجرمانه و خلاف قانون گرفته شود.

وی ادامه داد: برخی از شبکه‌های اجتماعی بعضاً ضد امنیت و ضد اخلاق و فساد گوناگون را ترویج می‌کنند و نیز آرامش را به هم می‌زنند و همین امر سبب به هم خوردن آرامش می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد:‌ اکنون دادستان کل کشور دنبال پیگیری این قضیه است و اقداماتی را هم انجام داده‌اند و برخی پالایش‌ها در این زمینه انجام می‌شود و قوه قضائیه در این زمینه نیز حساس است.

معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: از همین‌جا اعلام می‌کنم سیستم اطلاعاتی مؤظف است آنچه به امنیت جامعه بستگی دارد و فضا را ناامن می‌کند پیگیری کند و وزارت اطلاعات مؤظف است که مواردی که به امنیت مردم مربوط می‌شود را پیگیری کند.

محسنی‌اژه‌ای در پایان متذکر شد: دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان نیز در زمینه ایجاد احساس ناامنی باید پیگیر این قضیه باشد و موارد را از طریق دستگاه قضایی پیگیری و دنبال کند.