Gerdab.IR | گرداب

چرایی فیلترینگ از زبان وزیر ارتباطات سابق:

اینترنت همانند باتلاقی است که به «سیم خاردار» نیاز دارد

تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

تقی‌پور با بیان اینکه فرهنگی که زیر ساخت شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهد‌، فرهنگ مبتذل برهنگی است، تصریح کرد: برای جلوگیری از غرق شدن افراد در این باتلاق طبیعتا باید به دور آن سیم خاردار کشید.

رضا تقی‌پور، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مجازی را محیطی بدون حد و مرز دانست که تمام دنیا توان رصد یکدیگر را دارند و گفت: از این منظر فضای مجازی فرصتی مناسب برای قرآن پژوهان است.

وی فضای مجازی را بهترین ملجأ برای به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و مهارت‌های متخصصان و کارشناسان قرآنی برشمرد و اظهار کرد: از این محیط لایتناهی می‌توان برای ارتباط دادن تمام دنیا با معارف ناب دینی و قرآنی بهره برد.

تقی‌پور فضای مجازی را از جمله مهم‌ترین ابزرهایی دانست که می‌تواند در مهجوریت زدایی از قرآن کریم نقش اساسی ایفا کند و تصریح کرد: مخاطب قرآن تنها «یا ایها الذین آمنوا» نیست بلکه در مواقعی نیز از «یا ایها الناس» سخن به میان آمده است، این امر نشان می‌دهد که قرآن برای تمام بشریت سخن گفته است.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این میان وظیفه انتقال این سخنان به عنوان معارف ناب اسلامی به عهده هر فرد مسلمان دغدغه مندی است.

وی با بیان اینکه هر فناوری جنبه‌های منفی نیز دارد اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران یک فرصت هستند، اما آنچه مورد مخالفت قرار می‌گیرد و تبعات منفی به دنبال دارد، شبکه‌هایی همچون فیس بوک و توئیتر است.

تقی‌پور با بیان اینکه فرهنگی که زیر ساخت این شبکه‌ها را تشکیل می‌دهد‌، فرهنگ مبتذل برهنگی است تصریح کرد: برای جلوگیری از غرق شدن افراد در این باتلاق طبیعتا باید به دور آن سیم خاردار کشید.