گزارش تحلیلی اتحادیه جهانی مخابرات از نرخ رشد ابزارهای ارتباطی و میزان محبوبیت آنها برحسب میزان مشترک، برای تلفن ثابت، سیار، اینترنت، فیسبوک، اپاستور اپل، واتسآپ، اینستاگرام و بازی کندی کراش ساگا منتشر شد.
گزارش تحلیلی و آماری اتحادیه جهانی مخابرات در ارتباط با فناوریهایهای ارتباطی و دیجیتال حاکی از تغییر و تحولی بنیادین در عرصه جهانی به واسطه ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است.
این اتحادیه برای ترسیم روند حرکت تکنولوژی و تغییر و تحولات سبک زندگی، شیوه مقایسه "نرخ جذب" را پیش کشیده است؛ اینگونه که به بررسی بازه زمانی ضریب نفوذ فناوریهای ارتباطی به میزان ۱۰۰ میلیون مشترک پرداخته است.
نوع فناوری |
زمان راهاندازی |
مدتی زمان دستیابی به ۱۰۰ میلیون مشترک جهانی |
تلفن ثابت |
۱۳۷ سال پیش |
۷۵ سال |
تلفن همراه (موبایل) |
۳۶ سال پیش |
۱۶ سال |
اینترنت (وب) |
۲۵ سال پیش |
۷ سال |
آی تیونز |
۱۲ سال پیش |
۶ سال و ۵ ماه |
فیسبوک |
۱۱ سال پیش |
۴ سال و ۶ ماه |
اپاستور اپل |
۷ سال پیش |
۲ سال و ۲ ماه |
واتسآپ |
۶ سال پیش |
۳ سال و ۴ ماه |
اینستاگرام |
۵ سال پیش |
۲ سال و ۴ ماه |
در این گزارش به میزان جذب مخاطب یکی از بازیهای پر طرفدار به نام "کندی کراش ساگا" هم اشاره کرده و گفته شده این بازی که تولید سال 2012 است توانسته ظرف یک سال و 3 ماه به 100 میلیون مخاطب جهانی دست یابد که رکورد قابل توجهی در عرصه بازیهاست.
نکته قابل تأمل در این گزارش، اختلاف چشمگیر بازههای زمانی برای محبوبیت ابزارهای ارتباطی و فناوری است.