Gerdab.IR | گرداب

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

شبکه اجتماعی مادران راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: شبکه اجتماعی مادران به منظور انتقال تجربیات مختلف و پاسخ به دغدغه‌ها و پرسش‌های مادران ایجاد می‌شود.

محمد رضا رستمی افزود: شبکه اجتماعی مادران به منظور انتقال تجربیات مختلف بسیار موثر است و تعدادی از مشاوران و مدرسان نیز در آن حضور دارند و مادران را راهنمایی می‌کنند. مطالعات مربوط به این شبکه به پایان رسیده و طرح آماده شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه اجتماعی مادران بخشی از طرح سبک زندگی در عصر رسانه‌ها است، اظهار کرد: این برنامه را از سال جاری آغاز کرده‌ایم، چرا که معتقدیم سبد مصرفی شهروندان ایرانی را عمدتاً رسانه‌ها شکل می‌دهند و ما قصد داریم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام فعالیت‌های ترویجی و برنامه‌های تبلیغی، آگاهی جوانان را برای انتخاب سبک زندگی درست افزایش دهیم. بدین منظور در این طرح سه فاز را طراحی کرده‌ایم.

رستمی اضافه کرد: فاز اول طرح مطالعاتی مصرف رسانه‌ای شهروندان ایرانی، فاز دوم طرح مطالعاتی سواد رسانه‌ای شهروندان ایرانی و فاز سوم سنجش میزان اعتیاد رسانه‌ای است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما قصد داریم وضع موجود را بشناسیم و بر اساس این مطالعه یک برنامه عملیاتی در سطح ملی به ویژه برای جوانان و خانواده‌هایی که نوجوان و جوان دارند، طراحی کنیم تا آنان از آموزش‌هایی برخوردار شوند که به ارتقای کیفیت سطح زندگی آنان کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که در کنار طرح‌های مطالعاتی، دوره آموزشی نیز در نظر گرفته‌ایم‌، گفت: این دوره ویژه مادران دارای فرزندان نوجوان و جوان است چرا که آنان از انواع رسانه‌ها در خانواده خود استفاده می‌کنند. بنابراین به منظور استفاده درست از رسانه‌ها دوره ‌آموزشی یک‌روزه برای مادران برگزار می‌کنیم. این طرح تا پایان تیرماه به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود و با مشارکت دستگاه‌های استانی به ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهر به اجرا درمی آید.

رستمی در پایان اظهار کرد: مسابقه ملی کتابخوانی با موضوع ارتقای دانش و آگاهی مادران در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، تلویزیون، ‌ماهواره، تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی طراحی کرده‌ایم که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مادران به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و مادران می‌توانند در آن شرکت کنند و با خواندن کتاب‌های معرفی شده و پاسخ به سوالات برنده شوند.