طبق اظهارات معاون رگولاتوری:

نحوه شکایت از کیفیت اینترنت پرسرعت مشخص شد

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از راه‌اندازی سامانه تجمیعی سنجش سرعت و کیفیت خدمات اینترنت در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان خبر داد.

غلامرضا داداش‌زاده گفت: با توجه به اهمیت موضوع اندازه‌گیری و کنترل سرویس ارائه شده به مشترکان اینترنت پرسرعت، تمامی اپراتورهای WiMAX، PAP و شرکت مخابرات ایران ملزم شدند ابزارهای معتبر سنجش سرعت و کیفیت را بر روی پورتال خود نصب و راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه لینک تجمیعی دسترسی به این سامانه در سایت رگولاتوری ایجاد شده است، افزود: کاربران اینترنت پرسرعت می‌توانند با استفاده از این ابزارها و انجام تست سرعت و کیفیت، ضمن اطمینان از وضعیت سرویس دریافتی خود، براساس تست‌های انجام شده در فرآیند نظارت و ارزیابی کیفیت اپراتورها مشارکت کنند.

او تصریح کرد: سامانه‌های سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت براساس ابلاغیه‌های رگولاتوری و با هدف احقاق حقوق مردم ایجاد شده است و مشترکان در صورت مشاهده عدم تطابق مشخصات سرویس خود با نتایج تست‌های انجام شده در سامانه مربوط به اپراتور خود می‌توانند با ذکر شماره پیگیری تست انجام شده، شکایت خود را در سامانه 195 ثبت کنند تا موضوع از سوی رگولاتوری در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.