Gerdab.IR | گرداب

ریتیون؛ فینالیست مسابقه‌ی سایبری

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

به دنبال مسابقه‌ای که برای پیشرفت در حوزه‌ی سامانه‌های امنیتی خودکار برگزار شد، ریتیون به مرحله‌ی نهایی آن راه پیدا کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، سازمان تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا (Defence Research Project Agency) مسابقه‌ای با عنوان "Cyber Grand Challenge" برگزار کرد.

 این مسابقه در نوع خود اولین مسابقه‌ای بود که موجب تسریع پیشرفت سامانه‌های امنیتی خودکار برای دفاع در برابر حملات سایبری می‌شد. در این مسابقه ۲۸ گروه از بخش‌های مختلف صنعتی و دانشگاهی شرکت کردند. شرکت تجهیزات نظامی ریتیون یکی از فینالیست‌های این مسابقه از بین هفت فینالیست است.

رئیس بخش جمع‌آوری اطلاعات و خدمات تجاری ریتیون گفت: «ظهور اینترنت اشیا و رشد محاسبات ابری باعث ایجاد زمینه‌هایی برای تهدیدات سایبری شده است. ریتیون به این دلیل در مسابقه شرکت کرده است که قصد دارد تأثیر تهدیدات سایبری را کم کند و به کشورها کمک کند تا بتوانند مشکلات امنیتی خود را کاهش دهند.»

هدف این مسابقه، ملاحظه‌ی دقیق نبودن سامانه‌های امنیتی شبکه‌های امروزی است. این مسئله نیازمند متخصصانی در حوزه‌ی برنامه‌نویسی است که بتوانند ضعف سامانه‌ها را تشخیص و آن‌ها را برطرف کنند. به همین منظور سازمان تحقیقات دفاعی این مسابقه را به‌عنوان یک مسابقه‌ی امنیت رایانه برگزار کرد. در مسابقه‌ی مذکور، شرکت‌کنندگان ملزم می‌شدند که یک برنامه‌ی رایانه‌ای را طراحی کنند که بتوانند با استفاده از آن آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای مهندسی شرکت‌کنندگان دیگر را تشخیص دهند.

جک هرینگتون (Jack Harrington)، رئیس امنیت سایبر و مأموریت‌های ویژه در بخش جمع‌آوری اطلاعات و خدمات تجاری ریتیون اعلام کرد: «گروه ریتیون در حال ایجاد یک طلیعه برای مشتریان خود است. ما در حال توسعه‌ی برنامه‌های رایانه‌ای هستیم که بتواند آسیب‌پذیری‌ها را به‌طور خودکار تشخیص دهد و آن‌ها را برطرف کند. فناوری‌هایی که در خلال این مسابقه ظاهر می‌شوند می‌تواند توازن قدرت را میان هکرها و مدافعان تغییر دهد.»

لازم به ذکر است که مرحله‌ی نهایی این مسابقه در سال ۲۰۱۶ همزمان با اجلاس امنیت رایانه‌ی "DEFCON" خواهد بود که همه‌ساله در لاس‌وگاس برگزار می‌شود.