Gerdab.IR | گرداب

ترفند جدید توییتر و فیس بوک برای افزایش بازدید

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

در حالی که تا به حال بسیاری از کاربران از شبکه های اجتماعی بیشتر برای تفریح و سرگرمی استفاده می کردند، استفاده خبری از این دو سایت در حال افزایش است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس به نقل از نکست وب، برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز بر اهمیت اخبار در نحوه چینش محتوای خود افزوده‌اند تا میان محتوای شخصی و تولیدات خبری نهادهای تجاری و موسسات خبری توازن ایجاد کنند.

به عنوان مثال توییتر ابزار تازه ای برای درج اخبار عرضه کرده و بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Pew هم نشان می دهد 63 درصد کاربران توییتر و فیس بوک برای دریافت اخبار به این دو سایت مراجعه می‌کنند.

بررسی مذکور که بر روی یک نمونه 2035 نفری صورت گرفته نشانگر افزایش استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای دریافت اخبار است. زیرا در سال 2013 تنها 52 درصد از کاربران توییتر و 47 درصد از کاربران فیس بوک اخبار را از این دو شبکه اجتماعی دریافت می کردند.

در این میان استفاده خبری افراد زیر 35 سال از فیس بوک و توییتر 12 درصد افزایش یافته و از 55 به 67 درصد رسیده است. این افزایش در مورد افراد بالای 35 سال 13 درصد بوده و از 44 به 61 درصد افزایش یافته است.

در مجموع 41 درصد از افراد بالغ آمریکایی از فیس بوک برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند اما این رقم در مورد توییتر تنها 10 درصد است. 28 درصد کاربران فیس بوک و 23 درصد کاربران توییتر اغلب یا گاهی از این دو شبکه اجتماعی برای ارسال اخبار هم استفاده می کنند.