Gerdab.IR | گرداب

تاخیر یاهو در دفع حمله هکر ها

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

یاهو در خبری اعلام کرد که موفق به دفع حمله هکرهایی شده است که از طریق بخش تبلیغات سایت اقدام به آلوده سازی کاربران یاهو کرده بودند.

به گزارش گرداب از سایبربان، چند روز پیش خبری منتشر شد که در آن یاهو اعلام کرد که مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است. در این حمله هکرها بخش تبلیغات یاهو را مورد تهاجم قرار داده و از طریق نرم‌افزار فلش پلیر اقدام به بارگذاری بدافزارهای موردنظر خود کرده بودند. به‌این‌ترتیب هر کاربری که به وب‌سایت یاهو مراجعه می‌کرد از این طریق آلوده می‌شد.

یک هفته پس از این ماجرا، کارشناسان امنیتی یاهو مدعی شدند که توانسته‌اند این حمله را دفع و بدافزار مذکور را از بخش تبلیغات یاهو پاک‌سازی نمایند. البته یاهو در خبر خود برآوردی از تعداد کاربرانی که از این طریق آلوده شده‌اند را منتشر نکرده است اما با توجه به بازدید حداقل 6.9 میلیارد کاربر از این وب‌سایت در طول یک ماه، می‌توان به نتایج فاجعه بار این حمله که مدت زمان یک هفته‌ای داشته است پی برد. هکرها از طریق بارگذاری این بدافزار می‌توانستند کنترل کامل رایانه فرد قربانی را در اختیار بگیرند.

این حمله بنا به اعتقاد کارشناسان امنیتی یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری چند وقت اخیر بوده است. زمان شروع این حمله از جانب کارشناسان 28 جولای و تاریخ کشف آن 3 آگوست اعلام شده است. یاهو در ادامه به کاربران خود اطمینان داده است که هیچ خطری کاربران را تهدید نمی‌کند و کاربران می‌توانند به فعالیت‌های خود به صورت امن ادامه دهند.