Gerdab.IR | گرداب

رشد حملات سایبری به صنعت خودروسازی

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

نتیجه یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی دنیا در فاصله سال‌های 2013 تا 2014 با رشد 30 درصدی حملات سایبری مواجه شده‌اند.

این رشد آماری در میزان حملات سایبری بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی را وادار به افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری کرده است.

این حملات سایبری گستره‌ای شامل هک انواع خودرو و یا سامانه‌های داخلی شرکت‌ها و کارخانه‌های خودروسازی را در بر می‌گیرد. همین افزایش نگرانی سبب شده است تا حدود 80 درصد از کارخانه‌های بزرگ خودروسازی در جهان در سال 2014 اعلام کنند که برای خود یک راهبرد امنیت سایبری اتخاذ کرده‌اند. این آمار نسبت به سال گذشته یک رشد 6 درصدی را تجربه کرده است.

کارشناسان امنیتی در این باره با ابراز امیدواری نسبت به افزایش آگاهی خودروسازان نسبت به این خطر رو به رشد، گفته‌اند که هنوز میزان سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت خودروها کافی نیست و باید توجه بیشتری به این بخش شود. البته موضوع هک خودروها از زمان ورود خودروهای بدون راننده به جاده‌های جهان اهمیت بیشتری پیداکرده است.

 ترس از بروز یک حمله سایبری به یک خودروی بدون سرنشین به‌شدت کارشناسان را نگران کرده است. چند وقت پیش نیز دو هکر موفق شدند تا با استفاده از یک لب تاب و تلفن همراه، یک دستگاه خودروی جیپ را هک کرده و در اختیار بگیرند و کنترل آن را از دست راننده خارج کنند. در صورت ناتوانی خودروسازان در مهار این خطر، در آینده شاهد بروز یک فاجعه در جاده‌های جهان خواهیم بود.