Gerdab.IR | گرداب

هک یک شرکت آمریکایی و اتهام به چینی‌ها

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

مقامات امنیتی آمریکایی ادعا می‌کنند احتمالاً گروهی از هکرها که در هک سامانه مدیریت کارکنان آمریکا (OPM) نقش داشته‌اند، در پشت پرده حمله سایبری به صنعت گردشگری آمریکا نیز قرار دارند.

به گزارش گرداب از سایبر بان اخیراً حمله‌ای به شرکت خدمات گردشگری آمریکایی سابر (Sabre Corp) صورت پذیرفته است که بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، این حمله از جانب چینی‌ها انجام شده است. این شرکت آمریکایی مسئولیت ارائه خدمات گردشگری نظیر خرید بلیت هواپیما از خطوط هواپیمایی آمریکن (American Airlines)، رزرو هتل و سایر خدمات گردشگری را بر عهده داشته است. با وجود اصرار مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشت چینی‌ها در این حمله، مقامات پکن از پذیرش مسئولیت آن سر باز می‌زنند.

شرکت سابر (Sabre) مدعی شده است که در این حمله شبکه این شرکت مورد نفوذ هکرها قرار گرفته است، با این وجود مسئولین این شرکت اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌دانند چه میزان اطلاعات از شبکه داخلی این شرکت به سرقت رفته است. این احتمال نیز وجود دارد که به علت وجود شبکه مشترک بین دو شرکت سابر (Sabre) و خطوط هوایی آمریکن (American Airlines)، اطلاعات داخلی شرکت هواپیمایی نیز مورد تهاجم هکرها قرار گرفته باشد. مسئولین آمریکن اعلام کرده‌اند که در حال انجام تحقیقات بر روی این موضوع هستند و احتمال آسیب دیدن شبکه داخلی خطوط هوایی آمریکن نیز در اثر این حمله وجود دارد.

به علت ناشناس بودن میزان خسارت وارده در اثر این حمله، نگرانی مقامات این شرکت دو چندان شده است و آنها نگران این موضوع هستند که دقیقاً چه اطلاعاتی در اثر این حمله به دست هکرها افتاده است. در پی بروز حملات سایبری به شرکت‌های مختلف آمریکایی، روابط این دو کشور دچار تنش شده است. با وجود انکار چینی‌ها مقامات آمریکایی همچنان بر دست داشتن چین در این حملات اصرار دارند.