Gerdab.IR | گرداب

نشست امنیت سایبر رهبران تجاری استرالیا

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

نشست امینت سایبر در استرالیا برای بهبود امنیت سایبری بخش اقتصادی و تجاری این کشور برگزار شد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شورای تجارت استرالیا (Business Council of Australia) اخیراً میزبان نشست امنیت سایبر در سیدنی بود.

نخست‌وزیر استرالیا، اعضای بازنگری امنیت سایبر این کشور و رهبران تجاری آن در مورد تهدیدات سایبری که متوجه استرالیا است، صحبت کردند. در این نشست در مورد نظریاتی که موجب بهسازی عملی امنیت سایبر این کشور می‌شود نیز بحث شد و امنیت سایبر به‌عنوان یک مسئله‌ی مهم برای مدیران اجرائی، شوراها و انجمن‌های مختلف مطرح شد.

در این نظریات، همکاری دولت و بخش تجاری برای بهبود امنیت سایبر، در نظر گرفتن کمبودهای مهارتی امنیت سایبر و افزایش فرصت‌ها برای تجارت آنلاین استرالیا مورد مداقه قرار گرفت.

 لازم به ذکر است که دولت استرالیا قصد دارد که اقتصاد این کشور را امن‌تر و قوی‌تر کند؛ بنابراین در راستای نیل به این هدف، امنیت سایبری را در بخش اقتصادی و تجاری به‌عنوان رکن اصلی ملاحظه می‌کند.

همچنین دولت استرالیا از سال ۲۰۱۴ به بازنگری در سیاست‌ها و راهبردهای امنیت سایبر این کشور پرداخته است و به‌زودی قصد دارد این بازنگری را به پایان برساند.

نکته‌ی مهم دیگر این است که با توجه به حرکت انگلیس به سمت تقویت اقتصاد و تجارت دیجیتال و فراهم کردن امنیت سایبری برای این دو حوزه و افزودن مطلب پیوستن لین لابن (lain Lobban)، مدیر سابق GCHQ، به گروهی از کارشناسانی که به امنیت سایبر استرالیا مشاوره می‌دهند، می‌توان نتیجه گرفت که انگلیس سعی دارد تا در عرصه‌ی امنیت سایبر تجارت و اقتصاد دیجیتال استرالیا وارد شود و به همین دلیل است که استرالیا به‌شدت سعی دارد امنیت سایبر این حوزه‌ها را تقویت کند.