Gerdab.IR | گرداب

آمستردام به شهرهای هوشمند پیوست

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

در طرحی در آمستردام، اشیای مختلف از طریق ارتباط وای فای با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند و این شهر به شهرهای هوشمند پیوست.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یک کارآفرین هلندی به نام وینک گیزمن (Wienke Giezeman) ایده‌ای را مطرح کرده بود که به کمک آن می‌شود آمستردام را در مدت 6 هفته به شهری هوشمند تبدیل کرد.

 او بیان کرده بود که به کمک 10 عدد از گیت¬وی (Gateway) هایی که از فناوری لراون (LoRaWAN) استفاده می‌کنند می‌توان این شهر را هوشمند کرد. هزینه‌ی هر یک از این گیت¬وی¬ها 1100 دلار است. طرحی که او داده بود بازخورد مثبتی دریافت کرد و مورد استقبال قرار گرفت.

شرکت ثینگ نتورک (The Thing Network) (شرکتی هلندی که در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعالیت می‌کند.) برای اولین بار می‌خواهد از فناوری پهنای باند لراون استفاده کند تا تمام شهر را با کمک سیگنال‌های وای فای به هم متصل کنند. این فناوری از انرژی کمتری استفاده می‌کند. آمستردام تنها در 6 هفته به یک شهر هوشمند تبدیل شده است.

این شهر هوشمند کاربردهای مختلفی برای افراد دارد. مثلاً برای قایقران‌ها. اگر در این شهر قایقی سوراخ شده و در حال غرق شدن باشد، پیامک هشداری به شرکت پشتیبان و نگه‌دارنده‌ی قایق فرستاده می‌شود تا به محل رفته و مشکل ایجاد شده را برطرف کنند.

شهر آمستردام پس از 6 هفته و از تاریخ 21 آگوست امسال به شهری هوشمند تبدیل شده است.