Gerdab.IR | گرداب

برگزاری کارگاه امنیت سایبر در نیجریه

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

به دلیل کمبود نیروهای متخصص سایبری در نیجریه، کارگاه آموزش امنیت سایبر در شهر ابوجا برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ رمی افون (Remi Afon)، رئیس انجمن متخصصین امنیت سایبر نیجریه (Cyber Security Experts Association)، اعلام کرد نیجریه با کمبود متخصص امنیت سایبر تا سال ۲۰۲۰ روبه‌رو است.

 وی ادامه داد که گروهی از این انجمن در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه امنیت سایبر هستند. همچنین آن‌ها در تلاش هستند تا کارگاه‌های آموزشی برای سهامداران فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش اقتصادی برگزار کنند. هدف از برگزاری این کارگاه‌ها تقویت نیروهایی برای مبازره با جرائم سایبری در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بخش خصوصی این کشور است.

در این کارگاه امنیت سایبر، شرکت‌کنندگان با مشکلات اصولی که در راه طراحی برنامه‌ی امنیت سایبر است، آشنا می‌شوند. همچنین با نحوه‌ی راه‌اندازی سامانه‌های امنیتی و سایر مسائلی که برای یک راه‌حل جامع امنیت سایبر نیاز است، اطلاعاتی کسب می‌کنند.

در مورد انجمن متخصصین امنیت سایبر نیجریه باید گفت که یک انجمن غیرانتفاعی برای ارائه‌ی بهترین راه‌حل‌ها در موضوع امنیت اطلاعات است. از جمله دوره‌هایی که این انجمن برگزار می‌کند می‌توان به دوره‌های امنیت سایبر مقدماتی و پیشرفته، امنیت اطلاعات برای مدیران، آزمون نفوذ و جرم‌شناسی دیجیتال اشاره کرد. در حال حاضر این انجمن با متخصصین امنیت اطلاعات در نیجریه و کشورهای دیگر همکاری می‌کند.