Gerdab.IR | گرداب

فیس بوک هوشمند‌تر می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

فیس‌بوک در حال توسعه دستیار صوتی جدیدی است که نسبت به دستیارهای دیگر پیشرفته‌تر بوده و در سطح بالاتری به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ فیس‌بوک در حال توسعه‌ی یک هوش مصنوعی به نام "M" است. M یک دستیار شخصی است که درخواست‌های مختلف کاربران را انجام دریافت کرده و به آنها پاسخ می‌دهد.

دیوید مارکوس (David Marcus)، قائم مقام فیس بوک در پستی در این باره گفته است: «هوش مصنوعی M نسبت به دستیارهای صوتی دیگر گامی رو به جلو برداشته است. ما امروز سرویس جدیدی به نام M را مورد آزمایش قرار دادیم. M یک دستیار صوتی در مسنجر فیس‌بوک است که اطلاعاتی را که کاربر از او درخواست می‌کند، جمع‌آوری کرده و به کاربر ارائه می‌دهد.

 این دستیار صوتی از هوش مصنوعی قدرتمندی بهره می‌برد که توسط مردم آموزش می‌بیند و به مرور زمان قوی‌تر خواهد شد. برخلاف هوش مصنوعی دستیارهای صوتی دیگر، M می‌تواند درخواست‌های کاربران را به طور کامل انجام دهد. به عنوان مثال می‌تواند خرید شما را انجام دهد، هدیه‌ای تهیه کند و برای فرد موردنظر شما پست کند، برنامه‌ی سفر و قرار ملاقات کاربر را تنظیم کند یا از طریق راه‌های بسیار دیگری به کاربر کمک کند. در حال حاضر دستیار صوتی M در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد.»

موضوع جالبی که با توجه به صحبت‌های مارکوس مشخص شده است، این است که این دستیار صوتی توسط مردم واقعی آموزش دیده و قوی‌تر می‌شود. کاربر بدون اینکه بداند این دستیار صوتی یک هوش مصنوعی است یا یک اپراتور انسانی، درخواست خود را در مسنجر به دستیار صوتی ارائه خواهد کرد. در حال حاضر این دستیار صوتی، ترکیبی متشکل از نیمی انسان و نیمی هوش مصنوعی است.

اگر درخواست پیچیده‌ای توسط کاربر ارائه شود که هوش مصنوعی M نتواند آن را انجام دهد، اپراتور انسانی به آن درخواست رسیدگی خواهد کرد. با توجه به این موضوع که این دستیار صوتی از مردم یاد می‌گیرد و به مرور زمان قوی‌تر می‌شود ممکن است روزی به دستیاری کاملاً مستقل تبدیل شود.

همچنین این دستیار صوتی در طول روز از کاربر سؤال‌هایی خواهد پرسید و برنامه‌ی روزانه‌ی کاربر را برای او تنظیم خواهد کرد. در حال حاضر M در مرحله‌ی آزمایش و در دسترس افراد محدودی است و زمان عمومی شدن آن مشخص نشده است.