Gerdab.IR | گرداب

سرقت از حساب یک شرکت در ملارد

اعتراف باند سارقان سایبری

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند سارقان سایبری یک شرکت در شهرستان ملارد خبر داد.

به گزاش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "اصغر باقریان"در تشریح این خبر گفت: فردی به عنوان نماینده یکی از شرکت های غرب استان تهران به پلیس فتا شهرستان ملارد مراجعه و با اعلام سرقت 90 میلیون ریالی از حساب بانکی شرکتش،تقاضای رسیدگی کرد.  
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به دادخواست مطرح شده رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی های اولیه مشخص شد فرد یا افراد سارق برای گم کردن رد پای خود، کافی نت دور دستی را برای انجام سرقت سایبری خود انتخاب کرده اند.
 
"باقریان" ادامه داد: لذا رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرده و با بررسی رد پاهای برجای مانده در فضای مجازی یکی از متهمان پرونده شناسایی و در طرح عملیاتی ویژه  در ملارد دستگیر شد.
 
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: در بازجویی های اولیه، متهم با پذیرش بزه انتسابی، پرده از همکاری و همدستی دو متهم دیگر در سرقت انجام شده برداشته و از متواری شدن آنها خبر داد.
این مقام انتظامی افزود: لذا با تحقیقات بیشتر و با تکمیل مستندات سایر اعضای گروه که در استان همجوار  مشغول خرید و فروش طلا و جواهر بودند شناسایی و در یک عملیات ضربتی در استان البرز دستگیر شدند.
 
"باقریان" تشریح کرد:در جریان بازجویی ها ضمن اعتراف متهمان به بزه انتسابی، مشخص شد یکی از متهمان که کارمند اسبق و اخراج شده شرکت بوده و رمز دوم کارت عابر حساب بانکی شرکت را در اختیار داشته است که اعضای باند از این طریق خریدهای متفاوتی را انجام داده و توانسته بودند مبلغ نود میلیون ریال را سرقت و بین اعضای گروه تقسیم کنند.  
 
این مقام انتظامی در پایان گفت: هر 3 متهم پرونده پس از اعتراف به بزه انتسابی تحویل مرجع قضایی شدند که 2 تن از آنها با صدور قرار تامین راهی زندان و متهم سوم نیز با قرار وثیقه آزاد شد.