Gerdab.IR | گرداب

دلیل قطع و وصل شدن تلگرام چیست؟

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

دیشب و امروز کاربران تلگرام دوباره هنگام اتصال به اپلیکیشن خود با مشکل مواجه شدند. این در حالی است که مدیران تلگرام از به روز رسانی سرور در روز یکشنبه یعنی امروز خبر داده اند.

به گزارش گرداب از خبرآنلاین کاربران زیادی با ارسال کامنت از وجود مشکل جدید در تلگرام خبر دادند، درحالی‌که مانند گذشته انگشت اتهام به‌سوی اپراتورهای مخابراتی به‌عنوان حاسدان ابن‌الوقت نشانه رفت اما گزارش‌های فنی حکایت از ماجرای دیگری دارد.
 
ریست شدن اپلیکیشن روی نسخه‌های دسکتاپ موضوعی بود که اغلب کاربران ایرانی که با پی سی کار می‌کنند با آن مواجه شدند. پیام «connecting» نیز برای نسخه‌های موبایل دیده می‌شد.
 
اما ریست شدن برنامه می‌تواند یک اشکال فنی از سوی سرویس‌دهنده باشد که مدیران تلگرام ظاهرا از به روز رسانی سرورهای خود در روز ششم سپتامبر یعنی امروز یکشنبه 15 شهریور خبر داده اند.
 
سرور جدید ظاهرا در منطقه امریکای شمالی ست / Set شده است. این در حالی است که قبلا کاربران ایرانی به سرورهایی در اروپای شرقی وصل می شدند و دلیل این تغییر جغرافیایی سرور معلوم نیست!
 
اما اگر همچنان شخصا بعد از این تاریخ دچار مشکل بودید دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد که البته درصد کمتری به خود اختصاص می‌دهد و آن شبیه‌سازی برنامه روی سیستم و سرور دیگری است که معمولاً این کار در سطح وسیع کار هکرها است.