Gerdab.IR | گرداب

Facebook مواد مخدر شده است!

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

بسیاری از مردم بر این باور اند که استفاده ازفیس بوک برای کاربران به علت اضطرار می باشد و به یک امر حیاتی تبدیل شده است.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه شاید به جرأت می توان گفت کسی نیست که نام سایت Facebook و سازنده معروف آن، مارک زاکربرگ را نشنیده باشد. فیس بوک امروز به عنوان پیشرو در عرصه فضاهای اجتماعی شناخته شده است و روزانه میلیون ها نفر به این شبکه سر می زنند و به تبادل اطلاعات با یکدیگر می پردازند.

بعضی از کاربران Facebook بر این باورند که استفاده آن ها از این شبکه از روی اضطرار می باشد و بعضا بسیاری از آنها توان دوری از آن را ندارند. در تاریخ ۲۴ اگوست ۲۰۱۵، بالغ بر یک میلیارد نفر به فیس بوک وارد شدند و به طورکلی می توان گفت که در دنیا از هر هفت نفر یک نفر عضو شبکه های اجتماعی می باشند.
 
امروز Facebook در همه جای زندگی ما حاضر است و نیاز به بروزرسانی پروفایلمان به بهانه ها و اتفاق های گوناگون کاملا احساس می شود. بر همین اساس در تاریخ ۱۵ تا ۲۵ جولای یک بررسی بر حدود ۲۰۰۰ کاربر فیس بوک که به طور منظم از این سایت استفاده می کنند صورت گرفت.
 
بر اساس نتایج بررسی؛ بسیاری از مردم بر این باور بودند که استفاده آن ها ازفیس بوک به علت اضطرار می باشد. ۵۶ درصد از پاسخ دهنده ها این طور بیان کردند که استفاده از فیس بوک برایشان یک امر حیاتی است و حتی در مواردی اعتراف کردند که در هنگامی که در رستوران همراه دوستانشان در حال غذا خوردن می باشند جهت بررسی فیس بوک میز غذا را ترک کرده و به سرویس های بهداشتی می روند.
 
 درصد صفحه فیس بوکشان را در سینما و در حال تماشای فیلم بررسی می کنند. ۱۴ درصد در مراسم خاکسپاری، ۱۲درصد در مراسم عروسی خود و ۱۷ درصد هم فیس بوک را درمراسم عروسی دوستشان چک می کنند. ۶۸درصد از پاسخ دهنده ها از عدم توانایی خود در استفاده از فیس بوک نگران هستند و ۴۵ درصد دیگر هم می گویند که برای چک کردن صفحه فیس بوک بهانه تراشی می کنند و از مجالس گوناگون خانوادگی خارج می شوند.
 
همچنین بر اساس آمارها؛ 32درصد از کاربران درحال دوش گرفتن صفحه شخصی خود را بازبینی می کنند و ۵۶ درصد هم در حالی که از سرویس بهداشتی استفاده می کنند صفحه خود را بروزرسانی می نمایند.
 
سایر افراد نیز می گویند که استفاده از فیس بوک طوری برایمان حیاتیست که حتی درحال خواندن داستان شب برای کودکانمان نیز دوری از آن برایمان سخت می باشد.