Gerdab.IR | گرداب

پیامهای وایبر مذاکره کنندگان چیست؟

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

عضو تیم مذاکره کننده می‌گوید:این گروه وایبری که بیش‌ازحدمورد توجه رسانه‌ها واقع‌شده است صرفاًباهدف اطلاع‌رسانی درموردمسائل عادی و پیش‌پاافتاده تشکیل شد.

 به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای و معاون وزیر خارجه در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در طول روز خیلی وقتمان با هم می‌گذرد و وقتی هم جدا می‌شویم از طریق ایمیل ارتباط داریم، حتی سه‌نفری (با آقای ظریف و تخت روان‌چی) یک گروه وایبری هم داریم! .... وایبر که الآن شده وسیله ارتباطی و خیلی‌ها با وایبر کار می‌کنند.  
 
اینکه گفتم یک گروه داریم؛ من و آقای ظریف و آقای تخت روانچی در آن هستیم. برخی اخباری که ویژه است و لازم است آن دو نفر دیگر هم بدانند هر کسی در گروه قرار می‌دهد تا دیگران هم در جریان قرار بگیرند. بعضی وقت‌ها هم عکس‌ها و جوک‌ها و مطالبی که مربوط به خودمان است را می‌گذاریم! غیرازآن فقط اینستاگرام است.
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بعد از شش ماه روایت دیگر از گروه وایبری تیم مذاکره کننده مطرح کرد و گفت: این گروه وایبری که بیش‌ازحد مورد توجه رسانه‌ها واقع‌شده است صرفاً با هدف اطلاع‌رسانی در مورد مسائل عادی و پیش‌پاافتاده تشکیل شد.
 
به‌عنوان‌مثال من خبری را در جایی می‌دیدم و احساس می‌کردم که خوب است آقایان ظریف و تخت روانچی هم ببینند، آن را در این گروه قرار می‌دادم. یا لینک برخی مقالات و مطالب را می‌گذاریم. همچنین پیام‌های خیلی عادی که از نظر امنیتی و اطلاعاتی مشکلی نداشت را در آن قرار می‌دهیم.
 
مثلاً یک نماینده مجلس انتقاداتی را در یکی از سایت‌ها مطرح کرده بود و آقای روانچی آن را در این گروه وایبری گذاشته بودند تا ما هم ببینیم. از همه مفصل‌تر جوک‌هایی بود که راجع به خودمان می‌دیدیم. ازآنجایی‌که الحمدالله ذوق مردم ایران در این زمینه خیلی قوی است و موضوع مذاکره و اعضای تیم دستمایه طنزهای زیادی قرار می‌گرفت. هریک از ما که به این جوک‌ها دسترسی پیدا می‌کرد آن را به گروه می‌فرستاد.
 
الآن استفاده از این گروه کمتر شده است ولی هنوز کاربرد دارد. آخرین مطلبی که گذاشته شده مثلاً اطلاعیه‌ای است مربوط به فراخوان "تظاهرات در مقابل سفارت انگلیس" آقای ظریف این خبر را جایی دیده بودند و در گروه گذاشتند که ما هم ببینیم، یعنی بحث‌های محرمانه و موضوعات کاری اصلاً و به‌ هیچ‌ وجه مطرح نمی‌شود.