گرداب- بر اساس پژوهش های انجام شده 13 درصد از زنانی که با اینترنت کار می کنند از وبلاگ نویسان دائمی هستند و 15 درصد از مادرانی که با اینترنت کار می کنند، وبلاگ نویسند.
"لیزا استون" از مؤسسان "بلاگ هر" معتقد است که زنان در سراسر جهان علاوه بر استفاده از اینترنت، از تکنولوژی های رسانهای مانند وبلاگ هم استفاده می کنند و بسیاری از این زنان میخواهد از طریق وبلاگ هایشان، کسب و کار راه بیندازند.
کشورهای غربی، با برگزاری نشستها و کنفرانسهایی، کارآفرینی در وبلاگ را به زنان آموزش می دهند و به آنها می آموزند چطور وبلاگ های خود را ارتقا دهند.
در این کنفرانسها به شرکتکنندگان یاد میدهند که برای ارتقای وبلاگشان کدام محصولات مورد علاقهشان را لینک و برای آن تبلیغ کنند و چطور این موضوع را در وبلاگ خود ایجاد کنند.
برخی وبلاگنویسان زن در کارآفرینی مهارت خاصی پیدا کرده اند و توانسته اند چندین اسپانسر هم برای خود پیدا کند.
این درحالیست که چارلینلی، پژوهشگر می گوید: «زنان شاغل از وبلاگشان بیشتر برای از بین بردن احساس ایزوله شدن در زندگی کاریشان استفاده می کنند یا در وبلاگشان از علاقه های شخصی مثل آشپزی، سیاست و... می گویند.»
پارسونز، مدیرعامل یک شرکت برنامه نویسی، درمورد درآمد زایی در وبلاگ می گوید: «در پایان روز باید تصمیمتان را در مورد اینکه چه کسب و کاری را می خواهید دنبال کنید، گرفته باشید. آیا می خواهید از وبلاگنویسی کسب درآمد کنید یا اینکه فقط برای سرگرمی، وبلاگ می نویسید. »
وی در ادامه می گوید: «ما در عصر اینترنت کار می کنیم. در این عصر، هر چیزی را می توانید در وب پیدا کنید.»
گفتنی است یکی دیگر از مسائل زنان وبلاگنویس علاوه بر کارآفرینی در وبلاگ، یافتن راهی برای بیان توامان مسائل شخصی و کاری در وبلاگ شان است.
منبع: جهان