Gerdab.IR | گرداب

دریافت وجه از مشتریان در اپراتورها!

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

دادگستری برگزاری هر مسابقه و قرعه‌کشی به بهانه اهدای جایزه نقدی و غیرنقدی را که مبلغی از شارژ مشترکان کسر یا به قبض موبایل اضافه می‌کند، منع کرده است که فارس در پی اظهار بی‌خبری وزیر ارتباطات تصویر این دستور را منتشر کرد.

به گزارش گرداب از فارس  اوایل مردادماه در خبری اعلام شد که یک مرجع قضایی برای روشن شدن شبهات شرعی و قانونی مسابقات و جوایز خدمات ارز‌ش‌افزوده و پیامکی اپراتورهای موبایل، دستور توقف این سرویس‌ها را صادر کرده است. علت صدور این دستور، حل شبهات شرعی برگزاری مسابقه با هدف اعطای جایزه اعلام شد.

در پیگیری این خبر تایید شد که یکی از اپراتورها خدمات جایزه‌‌‌ای را فعلا متوقف کرده است و اپراتور دیگری به برگزاری مسابقات ادامه می‌دهد، مدیرعامل این اپراتور در پیگیری فارس اعلام کرد که دستوری برای توقف سرویس‌ها و مسابقات پیامکی دریافت نکرده است. یکی از اپراتورها نیز از ابتدا این نوع مسابقات را نداشته است.

اما علیرغم انتشار این اخبار، وزیر ارتباطات درباره این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمود واعظی درباره تعیین تکلیف این دستور قضایی و سرانجام سرویس‌ها و مسابقات پیامکی، گفت که از ابلاغ چنین نامه‌ای خبر ندارم و اصلا آن را ندیدم.

وی همچنین از خبرنگار فارس خواست که اگر دسترسی دارد، دستور مقام قضایی را به دستش برساند.

در ادامه یک نسخه از این دستور قضایی منتشر می‌شود:

اسناد به دست آمده دیگری نشان می‌دهد، علیرغم بی‌اطلاعی وزیر، حتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات) در ماه چهارم سال 94 این نامه را برای اجرا ابلاغ کرده است.

با وجود ادامه پیگیری رسانه‌ای فارس درباره سرویس‌های پیامکی و خدمات ارزش‌افزوده اپراتورها، اما سکوت مسئولان دولتی شفاف‌سازی در این باره را با سختی و کندی همراه کرده است.