Gerdab.IR | گرداب

شارژ ابزارهای هوشمند از طریق هوا/بخش اول

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

دانشگاه واشنگتن آمریکا بر روی فناوری جدیدی کار می‌کند که می‌تواند باطری‌های موجود در دستگاه‌های مختلف را از طریق هوا شارژ کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ فناوری وای‌فای که امروزه از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود به‌زودی به شکل دیگری به کار گرفته خواهد شد. گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن اعلام کرده‌اند که آن‌ها به‌زودی نوعی از فناوری را تکمیل می‌کنند که می‌تواند باطری دستگاه‌های مختلف را از طریق هوا شارژ کند. نام این فناوری «Power over WiFi» و برد آن 28 فوت (حدود 8.5 متر) است.

این فناوری تنها از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول یک روتر و بخش دوم یک نوع حس‌گر مخصوص این فناوری. وامسی تالا (Vamsi Talla)، یکی از محققان این پروژه، گفت: «هدف این حس‌گر دریافت سیگنال‌های رادیویی و تبدیل آن به برق DC است. بخش دیگر یک اصلاح نرم‌افزاری بر روی روترها است که به‌طور همزمان منبع قدرتی برای این کار باشد. همچنین یک روتر خوب نیز برای این کار نیاز است.»

به‌عبارت‌دیگر محققان می‌خواهند کاربرد دیگری به روترها اضافه کنند که بدون ایجاد اختلال دستگاه‌ها در کار روترها و ترافیک شبکه شارژ بشوند.

شرکت انرجس (Energous) که در زمینه‌ی یافتن انرژی‌های جایگزین و روش انتقال آن‌ها تحقیق می‌کند، در حال حاضر دستگاهی را می‌فروشد که سیگنال‌های رادیویی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند؛ اما این کار به نصب سخت‌افزارهای جدیدی نیاز دارد.

این در حالی است که در این فناوری جدید از روترهای امروزی استفاده می‌شود و به کمک این روترها علاوه بر کنترل داده‌ها، انرژی الکتریکی موردنیاز را برای شارژ دستگاه‌های مختلف نیز فراهم می‌کند.