Gerdab.IR | گرداب

بخش دوم

شارژ ابزارهای هوشمند از طریق هوا

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

شارژ دستگاه‌های هوشمند از طریق هوا در حال حاضر محدودیت‌هایی مانند میزان استفاده و برد را شامل می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ میزان استفاده از روترها در هر دو زمینه به طور هم‌زمان باید تعیین شود تا مشکلی در هر دو زمنیه­‌ی شارژ و مسیریابی بسته‌های اطلاعاتی شبکه ایجاد نشود.
 
برایس کلاگ (Bryce Kellogg)، یکی دیگر از محققان این پروژه، گفت: «اگر ما بیش از ظرفیت روترها از آن‌ها برای تأمین برق استفاده بکنیم، شبکه و اطلاعات آن از بین می‌رود؛ زیرا با این کار روترها در تمام مدت تنها به شارژ دستگاه‌ها می‌پردازند. ما روترها را دوباره برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به کمک حس­گر خاصی که برای این کار ایجاد شده است، میزان انتقال انرژی کنترل شود و بیش از حد ظرفیت این کار را انجام ندهد. به جای ایجاد یک کانال دائمی برای انتقال انرژی از طریق وای­فای، ما آن‌ها را به سه کانال مجزا تقسیم می‌کنیم تا فشار زیادی به هیچ‌کدام وارد نشده و به‌طور هم‌زمان هر دو کار را انجام دهد.»
 
این گروه تحقیقاتی این فناوری را در محیط آزمایشگاهی در بُردهای 5.1، 6 و 8.5 متری امتحان کرده است؛ اما فعلاً به علت محدودیت‌هایی که سازمان ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) (این سازمان وظایفی مانند تعیین استانداردهای پهنای باند و فرکانس‌های رادیویی) تعیین کرده است امکان افزایش برد آن وجود ندارد.
 
همچنین این فناوری با استفاده روتر «Asus RT-AC68U» در شش خانه در مناطق مختلف شهر سیاتل آمریکا آزمایش شده است. روتری که از آن نام برده شد متعلق به چند سال گذشته بوده و فناوری آن تقریباً قدیمی شده است. این موضوع نشان می‌دهد، این فناوری با استفاده از روترهای قدیمی بسیاری از شرکت‌ها قابل اجرا است. وامسی تالا (Vamsi Talla) افزود: «از نظر تئوری تنها نیاز به ارتقای نرم‌افزاری این روترها وجود دارد.»
 
این گروه در حال تحقیق برای کاربردی‌تر کردن و افزایش برد این فناوری است. در صورتی‌ که این گروه بتواند با وجود محدودیت‌های ایجادشده توسط FCC برد این دستگاه را افزایش دهد و آن را عمومی کند تحول بزرگی در زمینه‌های تجاری و صنعتی ایجاد می‌شود؛ در غیر این صورت تنها یک دستاورد خواهد بود که در سطوح پایین کاربرد دارد.

قسمت اول گزارش