Gerdab.IR | گرداب

وزیر سابق ارتباطات:

طرح‌های زیادی منتظر تصویب شورای عالی فضای مجازی است/ اقدام خلاف قانون در اولین جلسه شورایعالی

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: طرح‌های زیادی از گذشته منتظر در این شوراست که عمدتا متمرکز بر روی مسائل اصلی سیاست‌گذاری است.

به گزارش گرداب از فارس رضا تقی‌پور عضو شورای عالی فضای مجازی در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران درباره انتقاداتی که به عدم کارآمدی این شورا مطرح است، اظهار داشت: با توصیه موکدی که مقام معظم رهبری در جلسه اخیر داشتند، ان‌شاءالله این مشکل برطرف شده است چراکه ایشان مجددا سفارش کردند جلسات باید به صورت مرتب و منظم تشکیل شده و در خصوص مسائل اساسی فضای مجازی تصمیم‌گیری شود.
 
تقی‌پور ادامه داد: معظم‌له یادآوری فرمودند که در غیاب رئیس‌جمهور، نایب رئیس جلسات را اداره کند و عدم حضور رئیس شورای عالی فضای مجازی منجر به تعطیلی جلسات نشود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص اولویت های دوره جدید در این شورا تصریح کرد: طرح‌های زیادی از گذشته منتظر تصویب بوده، طرح‌ها عمدتا متمرکز بر روی مسائل اصلی سیاست‌گذاری شورا است که امیدواریم این طرح‌ها در دوره جدید به صحن علنی بیاید.
 
وی در خصوص حاشیه‌هایی مبنی بر دعوت نشدن انتظاری به جلسات شورای فضای مجازی گفت: دعوت نشدن ایشان عدم رعایت قانون است ولی جلسه می‌تواند تشکیل شود و نمی‌توان به این مسئله اشکالی گرفت اما دعوت نشدن به معنای عدم رعایت قانون است. با حکمی که مقام معظم رهبری داده بودند ایشان نیز به عنوان شخص حقیقی در جلسات حضور خواهد داشت.
 
تقی‌پور با بیان اینکه در جلسه‌ای که انتظاری حضور نداشت همه اعضا از زحمات ایشان تقدیر کردند، یادآور شد: ما باید عملکرد مرکز ملی را از عملکرد شورای عالی فضای مجازی تفکیک کنیم چراکه در دوره‌ گذشته مرکز ملی و کمیسیون‌های آن فعال بودند و به بسیاری از نیازهای مربوطه پرداخته شد.