Gerdab.IR | گرداب

سریالهای محبوب پخش سه بعدی می شوند

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

برخی شبکه‌های تلویزیونی مانند بی بی سی از برنامه‌های خود برای تولید و پخش سه بعدی قسمت‌های تازه سریال های تلویزیونی پرطرفدار و پرمخاطب خبر داده‌اند.

به گزارش گرداب فارس به نقل از گیک وایر نوشت، بی بی سی به تازگی دو قسمت از سریال Doctor Who را به طور سه بعدی برای مخاطبان علاقمندان در یکی از سالن های سینما در آمریکا به نمایش درآورده است.
 
در جریان این نمایش برخی اقلام تبلیغاتی مربوط به این سریال هم در دسترس علاقمندان و کاربران قرار گرفته است. بسیاری از تماشاچیان از مشاهده این سریال بر روی پرده در ابعاد بزرگ و به طور سه بعدی اظهار رضایت کرده اند و به نظر می رسد استقبال و درآمدزایی این کار راه را برای تولید و عرضه دیگر سریال های تلویزیونی به طور سه بعدی هموار کند.
 
کارشناسان معتقدند همزمان با تشدید رقابت در دنیای سرگرمی های چندرسانه ای و دسترسی به خدمات تلویزیون اینترنتی با کیفیت اچ دی و همین طور حرکت شبکه های تلویزیونی به سمت تولید و پخش برنامه با کیفت 8K که 14 برابر بهتر از کیفیت برنامه های تلویزیونی HD است، چاره ای جز تولید فیلم و سریال با کیفیت های بالاتر و همین طور به صورت سه بعدی وجود ندارد.
 
پخش فصل جدید سریال یاد شده در آمریکا از چند روزقبل آغاز شده است. سریال علمی تخیلی پربیننده دکتر هو که نمایش آن از 1963 آغاز شده، تاکنون در چندین مجموعه به نمایش درآمده‌است. دکتر هو امروزه به یکی از نشانه‌های فرهنگ معاصر بریتانیایی بدل شده‌است.
 
داستان این سریال مربوط به شخصیتی است به نام دکتر که با ماشین زمان خود به نام تاردیس در زمان و فضا سفر می‌کند و با شیاطین تمدن‌ها می‌جنگد. دکتر هو از نسل اربابان زمان است که هزاران سال پیش در جنگ بزرگ زمان منقرض شدند. این سریال معمولا به صورت قسمت‌های 45 دقیقه‌ای در دهها کشور جهان نمایش داده می‌شود.