Gerdab.IR | گرداب

توصيه پليس فتا به مديران

تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴

شرکتها هنگام تعديل نیرو اطلاعاتي را که در اختيار آنها قرار داده اند و احتمال سوء استفاده از آنها وجوددارد را تغيير داده يا از بين ببرند.

به گزارش گرداب از پلیس فتا سرگرد اکبر محمدجعفري رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري آذرباييجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: برخي از شرکت ها و موسسات در مواقعي بعضي از کارکنان خود را تعديل، اخراج و يا برکنار مي کنند و برخي از اين کارکنان داراي اطلاعاتي هستند که براي آن سازمان با اهميت است و با دسترسي به آن اطلاعات مي توان برخي از کارهاي اينترنتي و غير اينترنتي را انجام داد و اقدام به سوء استفاده از اين اطلاعات کرد.
 
وی تصريح کرد: بعنوان مثال شرکت هايي وجود دارند که کارهاي مالي خود را از طريق اينترنت بانک انجام مي دهند و افرادي که مسئول اين اقدامات هستند داراي اطلاعاتي مانند شماره حساب، شماره رمز اينترنتي و ساير اطلاعات حساب آن شرکت يا موسسه هستند.
 
اين مقام انتظامي افزود: در صورتيکه چنين افرادي بنا به دلايلي اخراج، برکنار يا تعديل شوند احتمال دارد از اين اطلاعات سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت هاي غير مجاز از طريق اينترنت، نفوذ در سايت ها و ... کرده و از اين طريق، آسيبهايي بر آن شرکت يا موسسه وارد کنند.
 
رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: در صورتيکه موسسات و شرکت ها چنين اقدامي مي کنند حتما نسبت به تعويض رمزهاي اينترنتي، برخي از حساب هاي بانکي و حتي جابجايي امکانات و تجهيزات رايانه اي اقدام کنند تا مورد سوء استفاده واقع نشود.