Gerdab.IR | گرداب

پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان

تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴

در میان جنگ بین شبکه های اجتماعی، نرم افزاری موبایلی که چندان هم گفتگو محور نیست گوی سبقت را از رقبای خود ربود.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس داده های جمع آوری شده مشخص شد که در حال حاضر بیش از 400 میلیون کاربر در اینستاگرام وجود دارد که روزانه حدود 80 میلیون عکس در صفحات خود به اشتراک می گذارند، این آمار نشان می دهد که اینستاگرام از توئیتر که بر اساس آخرین آمار 316 کاربر دارد، پیشی گرفته است.

اینستاگرام می گوید: " این شبکه اجتماعی 5 سال پیش شروع به کار کرد و هرگز رسیدن به چنین رقمی برای ما قابل تصور نبود، آن چه که ما را از رقم این رکورد خوشحال تر می کند این است که ارتباط بصری اینستاگرام توانسته جهان را کوچکتر جلوه دهد. "

بیشترین کاربران اینستاگرام برزیلی، ژاپنی و از کشور اندونزی هستند و بیش از 75 درصد از کاربران آن ها در خارج از ایالت متحده آمریکا زندگی می کنند.

پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی کدام است؟

اینستاگرام افزود:" کاربران این شبکه اجتماعی از تمام نقاط دینا و حتی منظومه شمسی تصاویر و ویدئو های مهیج و قابل تحسینی به اشتراک می گذارند. ما در اینستاگرام شاهد لحظات الهام بخشی همچون تصاویری از سطح سیاره پلوتو، جشن های لیگ قهرمانی و مناطق جالب توجهی مثل استخر سفید ترکیه و شهر ارواح بیابان نامیبیا بوده ایم که اینها تنها بخش کوچکی از 80 میلیون عکس و ویدئویی است که روزانه در صفحات اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود."

گفتنی است بسیاری از کارشناسان استقبال از این شبکه اجتماعی توسط کاربران را به نوعی گرایش به مطالعه کمتر و بیشتر تماشا کردن می دانند، سبک ارسال مطلب در این شبکه به نحوی است که باید تصویر خود به تنهایی گویای مطلب و موضوع مورد نظر کاربر باشد و نوشتن متن چندان در آن رایج نیست، این امر در بلند مدت منجر به تنبلی کاربران در مطالعه تحت وب می شود و همین موضوع باعث شده این شبکه مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان شود.

با تمام این اوصاف ایستاگرام یک استارت آپ موفق بشمار می رود که در سال 2012 به قیمت یک میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد.

***بخشی از متن برگفته از مطالب منتشر شده در دیلی میل است.