Gerdab.IR | گرداب

ساخت برنامه برای ویندوز 10 توسط فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

زاکربرگ در زمان برگزاری رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت اعلام کرد به زودی برنامه‌ای یونیورسال برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ روز گذشته در رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت در نیویورک اعلام شد برنامه‌ی فیس‌بوک به عنوان یک برنامه‌ی یونیورسال1 (Universal App)  در فروشگاه ویندوز 10 قرار گرفت. این برنامه به کاربرهای ویندوز 10 و تلفن‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا بدون نصب یک نرم‌افزار واسط و یا استفاده از مرورگرها وارد حساب کاربری فیس‌بوک خود بشوند.

تری مایِرسون (Terry Myerson)، مدیر بخش ویندوز و سخت‌افزارهای مایکروسافت، در این مراسم اعلام کرد که تا این لحظه روی 110 میلیون رایانه در سراسر دنیا ویندوز 10 نصب شده است. بخشی از این موفقیت به علت جذب توسعه‌دهنده‌های جدیدی مانند فیس‌بوک است که به زودی برای ویندوز برنامه تولید خواهند کرد.

مارک زاکربرگ، گفت: «فیس‌بوک برای ویندوز 10 برنامه‌های یونیورسال ایجاد خواهد کرد. این برنامه‌ها برای فیسبوک، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام ساخته خواهند شد.»

تا این لحظه نه مایکروسافت و نه زاکربرگ تاریخ انتشار این برنامه‌های جدید را اعلام نکرده‌اند؛ اما پیش‌بینی شده است این برنامه‌ها تا پایان این ماه منتشر خواهند شد. شایعاتی نیز وجود داشت که بیان می‌کرد گوگل نیز قصد دارد برای ویندوز10 برنامه تولید کند و در این اجلاس این موضوع رسمی می‌شود؛ اما این اتفاق نیفتد.

از زمان عرضه‌ی ویندوز 10 موارد زیادی از نقض حریم خصوصی توسط مایکروسافت در این ویندوز دیده شد و مایکروسافت تقریب به طور کامل حریم خصوصی کاربر را نادیده گرفت. فیس‌بوک نیز روز به روز سعی می‌کند با پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف و ایجاد امکانات بیشتر، کاربرها را در محیط شبکه‌ی اجتماعی خود محدود کرده و نفوذ خود را روی آن‌ها بیشتر کند. به نظر می‌رسد این دو شرکت قصد دارند با همکاری با یکدیگر و تولید برنامه‌هایی از این دست هر چه بیشتر بر روی کاربرهای خود نفوذ پیدا کرده کنند. باید دید چه سازمان‌هایی از این اطلاعات سود خواهند برد؟
 
________________________
 
1) اصطلاح Universal Apps از زمان ویندوز 8 ایجاد شد و به برنامه های همه منظوره ای گفته می شود که می توان از آنها در پلتفرم های مختلف ویندوز استفاده کرد.