Gerdab.IR | گرداب

خبر سخنگوی مخابرات از سوء استفاده بعضی از شرکت های اینترنتی

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه احساس می‌کنیم برخی شرکت‌های PAP دنبال سوءاستفاده هستند، گفت: در تمام نقاطی که شرکت‌های اینترنتی تقاضای نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نظرشان را داشته‌اند، اجابت کرده‌ایم.

به گزارش گرداب از خبرگزاری تسنیم، اواسط هفته جاری حسین بیدآبادی مدیر یکی از شرکت‌های اینترنتی در نشست فعالان حوزه فاوا با وزیر ارتباطات، مدعی شد که رقابت مخابرات با شرکت‌های خصوصی ارائه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت به مردم ناسالم است و گفت: شرکت صبانت اکنون در 1734 مرکز فعال است و علی‌رغم تمامی مشکلات نظیر تخصیص فضا از سوی شرکت مخابرات، دو میلیون پورت پرسرعت فعال و سه میلیون و 750 هزار منصوبه داریم.

وی با بیان اینکه تبدیل پروانه PAPها (شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت) به FCP در راستای شکل‌گیری شرکت‌های بزرگی در زمینه خدمات ارتباطات ثابت است، تصریح کرد: شرکت‌های با پروانه جدید FCP نیز زمانی می‌توانند کار کنند که طرح "آنباندلینگ" اجرایی شود؛ زیرا اکنون تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس‌های اینترنتی و ارتباطات ثابت به‌صورت انحصاری در اختیار شرکت مخابرات ایران است.

همین اظهارات باعث شد تا داوود زارعیان در مقام سخنگوی شرکت مخابرات ایران اظهاراتی را در مقابله با این ادعا بیان کند.

زارعیان با بیان اینکه صبانت از جمله شرکت‌های اینترنتی بوده که بیشترین امکانات را از مخابرات دریافت کرده است، در گفت‌وگو با تسنیم اذعان کرد: ظاهرا آقای بیدآبادی و مدیران این مجموعه اینترنتی دنبال این هستند تا از آب گل‌آلود شده میان وزارت ارتباطات و مخابرات سوء‌استفاده و به نفع خود بهره‌برداری کنند.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مسئولان این شرکت هر کجا فرصتی می‌یابند ادعا می‌کنند که مخابرات فضا و امکانات در اختیار آنها قرار نمی‌دهد، گفت: این شرکت به گفته مسئولان آن دو میلیون پورت پرسرعت دارد که تمامی امکانات آن را مخابرات در اختیارشان گذاشته است و این رویه همچنان ادامه دارد.

او ابراز کرد: تعجب می‌کنم این دوستان که در تعامل خوبی با مخابرات هستند چرا هر تریبونی پیدا می‌کنند، از عدم همکاری مخابرات می‌گویند؛ این اولین بار نیست که چنین کاری می‌کنند و موارد دیگری نیز از سوی آنها سر زده است.

زارعیان با بیان اینکه تصور ما این است که برخی شرکت‌های PAP دنبال سوءاستفاده هستند، گفت: با چنین کارهایی می‌خواهند روی افکار وزیر ارتباطات و مجموعه تحت امر ایشان تأثیر بگذارند در حالیکه ادعا هیچ‌گاه جای اسناد و شواهد را نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت مخابرات به اندازه کل شرکت‌های PAP اینترنت پرسرعت واگذار کرده است، به تفاوت ارائه خدمات این دو بخش اشاره کرد و گفت: تفاوت ما با شرکت‌های PAP در این است که ما در نقاط کوچک و روستایی نیز ارائه خدمات داشته‌ایم و حتی به بخش‌های کمتر از 100 خانوار هم خدمت داده‌ایم اما آنها تنها در نقاط اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سخنگوی شرکت مخابرات در پایان اظهار داشت: با این حال هر جا که شرکت‌های اینترنتی درخواست نصب تجهیزات یا استفاده از امکانات برای راه‌اندازی پورت پرسرعت داشته‌اند، امکانات مورد نظرشان را فراهم کرده و در اختیارشان گذاشته‌ایم.