Gerdab.IR | گرداب

دانشمندان هشدار دادند:

قهرمانان کارتونهای جدید، الگوی نامناسب پسر بچه‌ها

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۹

مطالعات جدید روانشناسان نشان می‌دهد ابر قهرمانان پیام‌های منفی را به پسران می‌دهند.

به گزارش گرداب به نقل از تلگراف، ابر قهرمانان انیمیشن‌های مدرن الگو‌های شخصیت بدی برای پسران به شمار می‌روند، زیرا خشونت و انتقام‌جویی را به عنوان روش زندگی به آنان معرفی می‌کنند.

بر همین اساس، محققان دانشگاه ماساچوست تماشای این ابرقهرمانان کارتونی که با افراد شرور  دعوا می‌کنند را برای پسران نامناسب می‌دانند.

برخلاف شخصیت‌های کارتونی قدیمی که اغلب کارهای روزمره خود را انجام داده و به عدالت اجتماعی اعتقاد داشتند،   نسل جدید قهرمانان هالیوود مهاجم هستند و کمتر درباره انجام اعمال خوب برای انسان‌ها سخن می‌گویند.

دکتر شارن لامب، یکی از اساتید دانشگاه MIT  در این‌باره می‌گوید: «در تصویر مدرن ابرقهرمانان، مانند مردآهنی، اغلب افرادی ثروتمند هستند که تنها به اهداف خودخواهانه خود می‌اندیشند.»

وی ادامه می‌دهد: «این شخصیت‌ها وقتی در قالب شخصیت قهرمان خود نیستند، افراد را مورد استثمار قرار داده و مردانگی خود را با اسلحه‌هایشان نشان می‌دهند.»
وی می‌‌افزاید: «این در حالی است که قهرمانان کارتونی در گذشته، تنها با مجرمان می‌جنگیدند و در زندگی عادی و خارج از قالب شخصیت قهرمانی خود، انسان‌های حقیقی یودند که در زندگی مشکلاتی هم داشتند.»

گفتنی است، طی این پژوهش 674 پسر در بازه سنی 4 تا 18 سال مورد بررسی قرار گرفتند.
این محقق خاطر نشان می‌کند: «ما نگران آن هستیم که پیامی که پسران درباره حفظ موقعیت خود با سستی و بی‌ارادگی دریافت می‌کنند، بازدهی آنان در مدرسه را تحت تأثیر قرار دهد.»

منبع: شبکه ایران