Gerdab.IR | گرداب

68 درصد آمریکایی‌ها کاربر گوشی‌ هوشمند

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴

بررسی‌های موسسه pew نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند یا تبلت خریده‌اند رشد تصاعدی داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس کارشناسان معتقدند با استفاده روزافزون از این نوع محصولات عصر پسارایانه فرارسیده، زیرا 68 درصد بزرگسالان آمریکایی کاربر گوشی های هوشمند هستند، روندی که کم و بیش در جهان هم وجود دارد.

تا چهار سال قبل تنها 35 درصد از آمریکایی ها از گوشی های هوشمند استفاده می کردند. نکته جالب دیگر اینکه در سال 2010 تنها سه درصد از آمریکایی ها از تبلت استفاده می کردند، اما این رقم هم اکنون به 45 درصد افزایش یافته است.

آمار Pew همچنین نشان می دهد 73 دصد از آمریکایی ها از رایانه های شخصی یا لپ تاپ استفاده می کنند و این رقم در سال های اخیر کم و بیش ثابت مانده است.

در سال 2004 حدود 71 درصد از آمریکایی ها از رایانه شخصی یا تبلت استفاده می کردند و این رقم در سال های اخیر هم حفظ شده است.

تحقیقات ای دی سی قبلا نشان داده بود که میزان خرید رایانه های شخصی در سال جاری نسبت به سال قبل 8.7 درصد کاهش یافته و انتظار می رود در سال 2016 نیز 1.1 درصد کاهش یابد.

همچنین میزان ماکلیت کنسول های بازی هم از سال 2009 تا به حال در سطح 40 درصد ثابت مانده است و البته استفاده از کنسول هایی مانند Nintendo 3DS از 18 درصد در سال 2009 به 14 درصد در سال جاری میلادی کاهش یافته است.