Gerdab.IR | گرداب

سوء استفاده تلگرامی یک آتلیه از تصاویر

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴

گردانندگان آتلیه ای که متهم است علاوه بر انتشار تصاویر خانوادگی و خصوصی مشتریان، 574 لوح فشرده را نیز به صورت غیر قانونی نگهداری نموده است دستگیر شدند و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

به گزارش گرداب به نقل از آنا، یک آتلیه در مشهد خلاف تعهدات شرعی و اخلاقی خود با آبروی مشتریانش بازی کرد . آتلیه مذکور که تعداد شاکیانش هم کم نیستند دریک اقدام خلاف عرف تصاویر خصوصی تعداد زیادی از مشتریانش را که در آن مکان عکس هایی را به یادگار گرفته بودند در تلگرام منتشر کرد . همین اقدام گردانندگان آتلیه کافی بود تا برخی از شاکیان درحالی که با تصاویر خصوصی خودشان در فضای شبکه های اجتماعی رو به رو شده بودند چاره ای جز پناه بردن به دستگاه قضایی نبینند .

شاکیان یکی پس از دیگری به شعبه ویژه جرایم رایانه ای مراجعه و شکایت های مشابه خود را ثبت کردند. بدین ترتیب بود که بازپرس جاوید نیا دستور داد پلیس فتا بررسی های فنی خود را در این زمینه آغاز کند .

بنابر این گزارش، پلیس پس از آنکه مستندات کافی در رابطه با انتشار تصاویر خصوصی شاکیان را به دست آورد به سراغ آتلیه مذکور در حوالی بولوار خیام رفت و آن جا را مورد بازرسی قرار داد که در نتیجه آن، 574 حلقه دی وی دی که از تصاویر خصوصی مشتریان آتلیه پر شده بود و به صورت غیر مجاز در محل نگهداری می شد کشف و طی صورت جلسه ای به مقر پلیس منتقل شد. تعدادی از لوح های فشرده بادستور قضایی معدوم و برخی از تصاویرخصوصی تحویل مشتریان آتلیه مذکور شد .

باز پرس ویژه جرایم رایانه ای مشهد در هشدار به برخی متخلفان عنوان کرد : تصاویر خصوصی که توسط آتلیه ها و . . . از شهروندان گرفته می شود به هیچ عنوان نباید در آتلیه یا لابراتوار نگهداری شود یا باید فایل تصاویر را تحویل مشتری دهند یا اطلاعات را به نحوی معدوم کنند . درصورتی که موارد مشابهی در دستگاه قضایی مطرح شود به برخورد قانونی و پلمب مکان های مذکور منجر خواهد شد .