Gerdab.IR | گرداب

در تورهای گردشگری چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۹

متاسفانه عدم نظارت سازمان گردشگری و جهانگردی بر تورهای کشور، باعث شده است که برخی از تورهای گردشگری که در تهران و دیگر استان‌ها برپا می شود، همراه با اقدامات و رفتارهای غیر اخلاقی باشد.

گرداب- بسیاری از جوانان دختر و پسر مجرد، با یک هماهنگی قبلی و با 20 هزار تومان، همراه  تور‌های یک روزه می‌شوند، که در این اردوها بسیاری از حریم‌های اخلاقی و اسلامی شکسته می‌شود.

در جمع این افراد نه نتها از حجاب اسلامی و رعایت بسیاری از حریم‌های اخلاقی خبری نیست بلکه مانتوها جای خود را به پیراهن‌ داده‌اند و روسری‌ها نیز روی سر دختران سنگینی می‌کند.

این تورها در ظاهر نام گردشگری به خود می گیرد، در حالی‌که عملا جوانان دختر و پسر ضمن اختلاط، در این فرصت بدست آمده، به رقص و آواز پرداخته و فضای تور را به محیطی مبتذل تبدیل می کنند.

تورهای یک‌روزه به دلیل ماهیت مبهم کارکردی آن برای پدران و مادران و نا‌آشنایی آنان با فضای فرهنگی مبتذل حاکم بر آن و هم‌چنین ضعف نظارتی نهادهای مسئول، بهترین بهانه برای جوانان برای فرار از قید‌ و بند‌های خانواده و ‌برقراری ارتباطات ناسالم با جنس مخالف و شکستن قبح‌ بسیاری از مفاسد اخلاقی شده است.
 این در حالیست که متأسفانه در حال حاضر، اکثر خانواده‌ها از ماهیت این گونه سفرها و حواشی و فضای حاکم بر آن بی‌اطلاع هستند که ضرورت نظارت بر روی این تورها از سوی سازمان‌های مسئول، جدی به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است مدتی پیش ۲۰ دختر و پسر گردشگر در کلاله به جرم فساد اخلاقی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش ۲۰ نفر از جوانان دختر و پسری که از تهران بعنوان یک تور گردشگری فاقد هرگونه مجوز قانونی و نام و نشان، عازم کلاله بودند و بدون رعایت کمترین حجاب اسلامی، عفت عمومی را جریحه‌دار کرده بودند؛ به جرم فراهم کردن زمینه فساد، رابطه نامشروع و نگهداری مشروبات الکلی، همگی بازداشت شدند.
 
منبع: جهان