فیس‌بوک دراندیشه جلب‌نظر صاحبان‌مشاغل

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴

فیس بوک در رقابت با برخی شبکه‌های اجتماعی تخصصی قصد دارد، خدمات تازه‌ای موسوم به فیس بوک در محل کار ارائه دهد که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با امکانات این شبکه اجتماعی ندارد.

به گزارش گرداب به نقل از سان تایمز، همان طور که از نام این خدمات پیداست نمی توان از خدمات فیس بوک در محل کار برای بازی کردن استفاده کرد و بیشتر از آن برای ایجاد نمایه کاربری حرفه ای و تخصصی استفاده می شود.

قرار است عده ای از کاربران امکان تست و بررسی خدمات فیس بوک در محل کار را پیدا کنند. خدمات یاد شده به طور آزمایشی از ژانویه سال 2016 ارائه می شود و کار بر روی آن از 18 ماه قبل آغاز شده است. این خدمات هم از طریق رایانه های رومیزی و هم از طریق برنامه های همراه آندرویدی و آیفون در دسترس علاقمندان خواهد بود.

فعلا این خدمات به رایگان ولی تنها از طریق دریافت دعوتنامه در دسترس خواهد بود. تمامی شرکت های تجاری در صورت تمایل می توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند تا کارکنان خود را به طور شبکه ای به یکدیگر متصل کنند.

در حال حاضر دهها شبکه اجتماعی حرفه ای با تخصص با جلب نظر صاحبان مشاغل در دسترس هستند که از جمله آنها می توان به یامر متعلق به مایکروسافت، اسلک و لینکداین اشاره کرد. بررسی ها نشان می دهد 13 هزار کارمند از 110 ملیت در 26 کشور به زودی از امکانات تازه فیس بوک برای صاحبان مشاغل بهره مند خواهند شد.

برخی بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، کارخانه ها و ... استفاده از این خدمات را آغاز کرده اند.

منبع: فارس