بررسی میزان استفاده پیام رسانها

تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴

در جهان امروز مردم بخصوص جوانان به طور مستمر در حال پیدا کردن شیوه های جدید برقراری ارتباط الکترونیکی متناسب با نیاز خود هستند.

به گزارش گرداب، بر همین اساس این موسسه در سال ۲۰۱۵ تحقیقی را در مورد بررسی ابزارهای ارتباطی انجام داده که براساس آن ۳۶ درصد صاحبان گوشی های هوشمند با استفاده از برنامه پیام رسان واتس اپ یا و iMessage و ۱۷ درصد از برنامه های با قابلیت حذف خودکار پیام ها مانند اسنپ چت و Wickr استفاده میکنند.  همچنین مشخص شد ۴۹ درصد صاحبان گوشی های هوشمندی که در رنج سنی ۱۸ الی ۲۹ سال قرار دارند از برنامه های پیام رسان استفاده میکنند و ۴۱ درصد این رنج سنی از برنامه های با حذف خودکار استفاده میکنند که این بیانگر ظهور قابل توجهی از ابزارهای ارتباطی میباشد.

مرکز تحقیقات پیو برای اولین بار شروع به ردیابی میزان پذیرش رسانه های اجتماعی از سال ۲۰۱۲ تا کنون کرده که بر اساس آن مشخص شد ۳۱درصد بزرگسالان آنلاین از شبکه اجتماعی Pinterest استفاده میکنند. همچنین ۷۲ درصد از بزرگسالان آنلاین از فیسبوک استفاده میکنند که از این تعداد ۶۲ درصد از تمام بزرگسالان امریکایی میباشد.

میزان رشد استفاده از شبکه های اجتماعی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵:

فیسبوک: ۶۷ درصد سال ۲۰۱۲ – ۷۲ درصد سال ۲۰۱۵

پینترست: ۱۵ درصد سال ۲۰۱۲ – ۳۱ درصد سال ۲۰۱۵

اینستاگرام: ۱۳ درصد سال ۲۰۱۲ – ۲۸ درصد سال ۲۰۱۵

لینکدین: ۲۰ درصد سال ۲۰۱۲ – ۲۵ درصد سال ۲۰۱۵

توییتر: ۱۶ درصد سال ۲۰۱۲ – ۲۳ درصد سال ۲۰۱۵

منبع: مفتا