Gerdab.IR | گرداب

متخصصان رايانه در دام شركت‌هاي هرمي

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹

سرکرده شرکت هرمی اعتراف کرد: «از جويندگان كار مي‌خواستيم تا در زمينه خريد و فروش اينترنتي با ما همكاري كنند. قبل از شروع كار نيز به آنها آموزش مي‌داديم و مجبور مي‌كرديم در جلسه‌هاي بعدي 2 نفر ديگر را هم به اين جلسه‌ها دعوت كنند.»

7 عضو يك شركت هرمي كه با استخدام متخصصان رايانه آنها را فريب داده و با راه‌اندازي سايت‌هاي اينترنتي به بهانه تجارت از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، دستگير شدند.

 به گزارش گرداب، راز فعاليت اين شركت هفته گذشته زماني فاش شد که محل آن شناسايي و زير نظر گرفته شد و مشخص شد اين شركت هرمي بوده و افراد بسياري در دام آن گرفتار شده‌ بودند.

ماموران با هماهنگي قضايي روزهاي پاياني هفته گذشته وارد محل شركت شده و 4 مرد را در اين ارتباط دستگير كردند. در بازرسي از شركت نيز چند كيس رايانه، لپ‌تاپ، جزوه و كتاب‌هاي آموزشي، بروشور و مقاديري سي‌دي آموزشي شركت‌هاي هرمي كشف و ضبط شد.

4 مرد متهم با انتقال به پليس اطلاعات ـ امنيت استان مركزي بازجويي شدند. آنها ابتدا به بيان اظهارات متناقض پرداختند اما سرانجام سركرده باند به كلاهبرداري از مردم اعتراف كرد. سركرده باند در تشريح ماجراي كلاهبرداري از مردم گفت: «چندي پيش با تأسيس شركت هرمي همراه 3 هم‌دستم، جويندگان كار را كه عمدتا افراد متخصص در امور رايانه بودند، استخدام مي‌كرديم.»

متهم ادامه داد: «از جويندگان كار مي‌خواستيم تا در زمينه خريد و فروش اينترنتي با شركتمان همكاري كنند. قبل از شروع كار نيز به آنها آموزش مي‌داديم و از هر كدام مبلغ 200 هزار تومان بابت حضور در جلسه‌هاي هفتگي شركت دريافت مي‌كرديم و آنها را مجبور مي‌كرديم در جلسه‌هاي بعدي 2 نفر ديگر را هم به اين جلسه‌ها دعوت كنند.»

مرد شياد افزود: «پس از چند هفته آنها به عضويت شركت‌هاي هرمي‌مان در مي‌آمدند و به جذب افراد ديگر از طريق راه‌اندازي سايت‌هاي اينترنتي اقدام مي‌كردند. به هر كدام از اين متخصصان رايانه كه با ما همكاري داشتند، وعده داده بوديم كه بعد از پايان سال مبلغ 168 ميليون و 320 هزار تومان پرداخت خواهيم كرد و در قبال هر عضو جديد كه به شركت معرفي كنند، پول بيشتري دريافت خواهند كرد. با اين ترفند افراد بسياري در دام شركت‌هاي هرمي گرفتار شدند.»

منبع: جام‌جم